Annons

Sony A7III L-bracket.

Produkter
(logga in för att koppla)

JonasHol

Aktiv medlem
Jag har under ett ganska bra tag letat efter en bra L-bracket till in A7III. "Bra" för mig var något som skulle vara stadigt, anpassad för just min modell o sedan gärna inte kosta skjortan. Hittade för en tid sedan SmallRig 2236 som i och för sig inte bara var en L-bracket utan en half cage. L delen såg ut att möta de flesta av mina önskemål men delarna som gjorde den till en half cage var för min egen del rätt onödiga och jag tyckte att de för min del bara ökade priset onödigt mycket. För ett par veckor sedan surfade jag in på SmallRigs hemsida och upptäckte att de har "tillfälligt??" sänkt priserna, rejält!. Jag la in en beställning och räknade med att jag skulle få lös den med frakt från kina och en ev avgift för att få in den i Landet till en rimlig kostnad. Den kom fram för någon dag sedan utan att passera några onödiga extra kostnader.
Lång förklaring (kanske onödigt lång) men är ni ute efter en L-bracket så passa på att utnyttja att SmallRig sänkt priserna på många produkter, inte bara just den jag sökte.
 
Jag köpte en Smallrig 2122 till min a7iii efter att ha letat och köpt både generisk från 3 Legged Thing samt från Ebay utan att någon passade tillräckligt bra. Den från Smallrig var inte billig men satt riktigt och man kan ta bort själva L-biten så man bara får förlängningen under själva kamerahuset om så önskas. Fungerade bra och man fick det där extra greppet att hålla i när man har lite större grejer på kameran.

Mer om Smallrig 2122
 
Har själv Smallrig 2122 och tycker den är bra, lite onödigt dyr kanske (en helbur kostar inte många hundralappar mer tex, iofs en annan typ av produkt men ja, ni fattar).

Jag skaffade 2122 för att kunna växla snabbt mellan horisontalt/vertikalt på stativ. Har ganska små händer så har inte upplevt att greppet är för litet på mina A7III. Är van att låta lillfingret vila lite lätt under kameran.

Det jag dock stör mig på när det kommer till 2122 är att förlängningen av greppet går ut ganska mkt, linjerar inte alls med kamerans grepp. Det i sin tur gör att lillfingret kommer i en ganska konstig ställning
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.