Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Sony a580 och extern blixt
- Trådstartare BaamBaam
- Start datum
avlustat_medlemskap180119
Avslutat medlemskap
Hejsan. Jag har en sony a580, och 2st minolta 3600hs(D) som jag använder externt,
men de med IR funkar så där.
Så jag undrar om de finns någon typ av sändare så jag hade kunnat ha blixtarna längre ifrån kameran?
MVh
IR?
När du kör med trådlös blixt styrs de ekterna blixtarna av blixljuspulser från kamerans inbyggda blixt.
Tycker du inte det fungerar bra? Fungerar klockrent för mig, men du kanske vill ha väldigt långt avständ och sätta upp blixtar vid motivet och sen sitta långt ifrån med tele???
Det finns tredjeparts radiostyrda blixttrigger, t.ex. ett sånt här kit för två blixtar:
http://www.linkdelight.com/T6O-Wireless-Flash-Trigger-w/2-Receivers-for-SONY-Minolta.html
Grejen man sätter på kameran passar Sony, men blixthållarna har ISO-sko, så du behöver ett par såna här också:
http://www.linkdelight.com/T5C-Flash-Hot-Shoe-Trigger-Adapter-for-SONY-F58AM-RLAM.html
Tror dock att du helt tappar den smarta inbyggda ADI-exponeringsautomatiken med dessa tredjepartsgrejer.
/Mats
BaamBaam
Medlem
jo de funkar väl. men så fort man vrider blixten lite mer än 90 grader från sig så funkar de sådär.
har bara fått den uppfattningen att de hade fungerat mycket bättre om man hade köpt de du länka. fotar mestadels actionbilder så blixten står ju en bit ifrån.
du vet inte om de finns på någon svensk sida ?
har bara fått den uppfattningen att de hade fungerat mycket bättre om man hade köpt de du länka. fotar mestadels actionbilder så blixten står ju en bit ifrån.
avlustat_medlemskap180119
Avslutat medlemskap
jo de funkar väl. men så fort man vrider blixten lite mer än 90 grader från sig så funkar de sådär.
www.kaffebrus.com kanske. De brukar ha samma prylar fast i mindre sortiment och till dubbla priset om man vill köpa från en webbutik som är svnsk istället för utländsk.
/Mats