Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sony a55 isärplockad och förklarad

Produkter
(logga in för att koppla)
Cool idé och snyggt gjort, fast det var ju inte så djuplodande förklaring som de hade kunnat göra.

Jag tipsade Magnus Fröderberg att lägga in den på förstasidan.

/Mats

Är ingen fantom på att fota rent tekniskt men efter en månad med min a55:a kan jag bara lyfta på hatten för Sony. Väl värt varenda krona och mer därtill.

Jag håller med. Jag har fortfarande kvar min trevliga a300 men den åker med mindre och mindre på fototurerna. Sony a55 är bara så mycket bättre..på allt :D

Cool idé och snyggt gjort, fast det var ju inte så djuplodande förklaring som de hade kunnat göra.

Jag tipsade Magnus Fröderberg att lägga in den på förstasidan.

/Mats

Bra Mats, utan tvekan har dessa modeller oroat dom stora drakarna en hel del ( C/N ) dom jämför inte tex A55 med likvärdiga modeller som D3000 eller 550D vad gäller b/s, utan börjar att jämföra med D3s och Mark 4:a. Detta bevisar ju mer än någonting annat vilken oro kameran skapat, den nagelfars in i minsta detalj, testare som äger dyra Nikonmodeller vill gärna framhålla att skillnaderna är mycket stora vad gäller AF-speed och möjligheten till följande egenskaper.

4 till 5 gånger så dyrare proffesionella kameror ställs mot den lilla plastkameran, då skall man också komma ihåg att A33/55 är allra första generation, och att kanske först den tredje generationen av dessa typ av kamera-modell mera börjar ta form som bättre utvecklad ock mera färdig så att säga, Så som det alltid har varit med alla modeller, det finns ju som bekant skillnader mellan en Canon 20D och Nya 7D som exempel, eller varför inte en D2X och D3s. //Bengt.

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto