Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sony A330 vs Canon 1000D

Produkter
(logga in för att koppla)
Välkommen in i systemkamrornas värld.. Skoltiden som är hela livet kallas allmänt sett "trail and error"... Och i början är det verkligen så livet är.. Man tycker man gör exakt allt rätt.. Och allt ser bra ut.. Så ser man bilderna i datorn sedan i skärmen och inser att "så enkelt va det inte"...

Då kommer alla dessa trail and error situationer man måste genomleva..


Men du börjar i absolut den tiden då det blir mest fel samt ljuset är absolut sämst.. Så det du lär dig nu med fota samt bildbehandla i svårare vintertid kommer du ha oerhörd nytta utav i vårens och sommarens fotande.. Så inget ont som inte har nått gott med sig... :)

Och med dessa ord önskar jag dig välkommen in i en hobby som kan bli en utmaning stundtals . Men samtidigt är oerhört roligt vartefter man får mer o mer snurr på sina bilder.. Och faktiskt kan sedan titta tillbaks i bildmapparna och se sina framsteg..

För min del har nog detta med foto blivit det roligaste utav hifi samt bilar... Kanske för denna hobby är "billigare".. några få tankningar i V8án är ju vad ett hyfsat ljuskänsligt objektiv kostar.. Soppan är slut men objektivet finns ju kvar....

Mvh
Tobbe.
 
Välkommen in i systemkamrornas värld.. Skoltiden som är hela livet kallas allmänt sett "trail and error"... Och i början är det verkligen så livet är.. Man tycker man gör exakt allt rätt.. Och allt ser bra ut.. Så ser man bilderna i datorn sedan i skärmen och inser att "så enkelt va det inte"...

Då kommer alla dessa trail and error situationer man måste genomleva..


Men du börjar i absolut den tiden då det blir mest fel samt ljuset är absolut sämst.. Så det du lär dig nu med fota samt bildbehandla i svårare vintertid kommer du ha oerhörd nytta utav i vårens och sommarens fotande.. Så inget ont som inte har nått gott med sig... :)

Och med dessa ord önskar jag dig välkommen in i en hobby som kan bli en utmaning stundtals . Men samtidigt är oerhört roligt vartefter man får mer o mer snurr på sina bilder.. Och faktiskt kan sedan titta tillbaks i bildmapparna och se sina framsteg..

För min del har nog detta med foto blivit det roligaste utav hifi samt bilar... Kanske för denna hobby är "billigare".. några få tankningar i V8án är ju vad ett hyfsat ljuskänsligt objektiv kostar.. Soppan är slut men objektivet finns ju kvar....

Mvh
Tobbe.

Tackar!
Ska bli intressant och se vad man kan göra med kameran!
 
Jag hade en A300 förut. Och kameran begränsade mig aldrig.. Däremot gjorde objektivet det. Dom gamla 18-70 var inte världens bästa...

Men så snart jag köpte mig ett Tamron 17-50 f 2,8 och monterade på A300 huset så vart det "åka av"..

Dagens 18-55 Sam är ju bättre.. Men som alla kitzoomar ljus-svag... Men dom är ju bra ändå...!! Så du kommer få bra bilder med det objektivet rätt säkert..
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.