Annons

Sony A330 eller A350?

Produkter
(logga in för att koppla)

channa

Ny medlem
Jag är i valet och kvalet angående kamerainköp. Har tidigare haft en Canon EOS1000D och det jag framförallt saknade där var live view. Fick då tipset om Sony och har kikat runt lite. Nu vet jag bara inte vilken av de varianterna jag ska välja. Jag vill ha en relativt enkel nybörjar-systemkamera med live view som finns där hela tiden samt att jag vill ha så sjysst batteritid som möjligt. Tar tacksamt emot svar kring skillnaderna på dessa modeller!

Har ingen bra koll på kamerorna, men när du jämför paket kan det vara värt att ha i åtanke att det nya 18 - 55mm objektivet som a330 ofta säljs med är mycket bättre än det gamla 18 - 70mm objektivet som a350 såldes med. För att du ska dra nytta av upplösningsfördelen hos a350 krävs bättre optik till den.

Jag skulle sattsa på A350... Oavsett det nya kitobjektivet är bättre så anser jag A350 ha så klart mycket bättre grepp.. Och oavsett du väljer den ena eller den andre så kommer dom båda framöver locka dig till än bättre objektiv som nästa uppgradering.. Och då stiger A350 utöver A330 med sina fler pixlar samt bättre isohantering..

Så A350...

men mest skulle jag råda dig att titta på A500 A550... Då får du nyaste kamerorna. Bättre sökare .. Och med A550 får du bättre skärm och som jag ser det helt enkelt en mycket bra kamera... och med riktigt lovade prestanda även i sämre ljus som det ser ut enligt bilder folk tagit eller skriver om..

Tack för era svar, delade åsikter här :)

De i 500-serien verkar lite dyrare, och kring 6000 inkl. optik är min maxgräns, så det lutar alltså åt någon av 300-varianterna.

De i 500-serien verkar lite dyrare, och kring 6000 inkl. optik är min maxgräns, så det lutar alltså åt någon av 300-varianterna.

Ok.. Då utgår vi från det utgångsläget då... :) För "åsikterna" är inte delade om det nya kitobjektivet.. Det verkar riktigt lovande av det man sett...

Då du är kvinna.. Har förmodligen mindre händer än män med nävar.. Samt vill förelseträdelsevis kunna fota med Live view där greppet på nya A3xx seriens grepp fungerar bra ... Så A380 från Rajala verkar ju bli en passande kompromiss där du får även bästa kitobjektivet samt bäst isohantering av den seriens kameror.. Och för väldigt lite utöver din budget anser jag att det nya kitobjektivet gör det värt dom få extra slantarna paketet kostar...

http://www.rajalacamera.se/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=DSLRA380K

A330 med 18 - 55mm blir säkert bra och känns som en väldigt bra matchning bildkvalitetsmässigt, då ryms dessutom ett extra batteri i budgeten också.

Skillnaderna mellan a300/a330 och a350/a380 är minimala men kamerorna med 10mp upplösning är i regel rappare och har snabbare serietagning.

A350 A380 har bättre isohantering än A300 A330... Så därför anser jag dessa A350 samt A380 värt dom små pengar som skiljer emellan då man har chansen att välja...

Jag är i valet och kvalet angående kamerainköp. Har tidigare haft en Canon EOS1000D och det jag framförallt saknade där var live view. Fick då tipset om Sony och har kikat runt lite. Nu vet jag bara inte vilken av de varianterna jag ska välja. Jag vill ha en relativt enkel nybörjar-systemkamera med live view som finns där hela tiden samt att jag vill ha så sjysst batteritid som möjligt. Tar tacksamt emot svar kring skillnaderna på dessa modeller!

Hej,

Jag har själv en a350 som jag är väldigt nöjd med. Det var min första system kamera, så jag tycker att jag har lärt mig den ganska så enkelt. Visst det finns alltid mer man kan lära sig, men det kommer ju med tiden. Har köpt ett Sigma 70-200, kollar nu på ett med vidvinkel. Tycker att jag har fått väldigt bra bilder. Kan få bättre men det är på grund av fotografen. :)
Tror du blir nöjd med a350.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto