Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sony a200 vs a390

Produkter
(logga in för att koppla)

karolina-t

Medlem
Hej!

Har sedan cirka tre år tillbaka en sony a200kamera som jag är lite trött på. Hade egentligen inte tänkt byta ut den då jag verkligen inte har någon budget att tala om, men nu har jag blivit erbjuden att köpa en sony a390 för ett väldigt, väldigt bra pris. Jag vet att detta också är en nybörjarkamera men det spelar inte så stor roll för min del då jag anser mig vara just nybörjare.

Det jag undrar nu är om det över huvudtaget är någon mening med att byta kamera till a390 eller om de är i princip identiska? Kan även tillägga att jag har en del objektiv till min a200 så det är inte tal om att köpa något annat kameramärke. Vilka skillnader är det på dessa två kameror?

Tack på förhand.

Hej!

Har sedan cirka tre år tillbaka en sony a200kamera som jag är lite trött på. Hade egentligen inte tänkt byta ut den då jag verkligen inte har någon budget att tala om, men nu har jag blivit erbjuden att köpa en sony a390 för ett väldigt, väldigt bra pris. Jag vet att detta också är en nybörjarkamera men det spelar inte så stor roll för min del då jag anser mig vara just nybörjare.

Det jag undrar nu är om det över huvudtaget är någon mening med att byta kamera till a390 eller om de är i princip identiska? Kan även tillägga att jag har en del objektiv till min a200 så det är inte tal om att köpa något annat kameramärke. Vilka skillnader är det på dessa två kameror?

Tack på förhand.

Hejsan.
Jag använder a390 och erbjuden att istället köpa en a200. Fick för mig att det var som Canon lägre modell nummer = bättre kamera. Så jag kollade in här http://snapsort.com/compare/Sony_Alpha_DSLR-A200-vs-Sony_Alpha_DSLR-A390
Lite lätt basic jämföring men kanske är något.

Jag kommer inte skaffa en A200

Sex kan vara trevligt men att stå i kö klockan 6, var det många före och kallt, kom du in 7?

Jag gillar verkligen den kameran tillsvidare som kostar över 5000 på ett annat ställe och 3990 hos giganten idag :) Fin bruksanvisning och mkt att lära.

Ville köpa den för 3990 men väntade, nu ser jag att den inte har Video när jag jämför, men jag köpte inte kamera för video, det kan en liten kamera sköta. För 4000 ska man kanske ha video men det går nog inte med 2000.

Senast ändrad:
1990! Och så sålde jag min a200 för 2000 så gick med tio kr vinst ;)
Hahaha! Grattis! Så ska en slipsten dras...

1.990 spänn för en ny A390 var förstås ett klipp. A200:ans marknadsvärde ligger väl runt 2.000 kr (A390:ans är förstås högre).

QuickLiveview + utvinklingsbar skärm bör öppna nya fotografiska världar för dig. Det gjorde dessa möjligheter för mig (själv bytte jag upp mig från A200 och till A550).
.

Hahaha! Grattis! Så ska en slipsten dras...

1.990 spänn för en ny A390 var förstås ett klipp. A200:ans marknadsvärde ligger väl runt 2.000 kr (A390:ans är förstås högre).

QuickLiveview + utvinklingsbar skärm bör öppna nya fotografiska världar för dig. Det gjorde dessa möjligheter för mig (själv bytte jag upp mig från A200 och till A550).
.
Jag fick min åsså för 1990. Men jag tycker zoomen är dålig och kan ev. vara utan spegel. Och ska man inte ha Video?

Men vad kan man begära för de pengarna.

Jag fick min åsså för 1990. Men jag tycker zoomen är dålig och kan ev. vara utan spegel. Och ska man inte ha Video?

Men vad kan man begära för de pengarna.

Jag ville egentligen ha en där man kan filma men sedan insåg jag att jag ändå aldrig skulle använda den funktionen, så mig gör det iaf inget!

Och jo det var kallt klockan sex och det var kanske 200 pers framför mig, men när de väl slog upp portarna vid 7 gick det mkt snabbt och smidigt att komma in!

Jag ville egentligen ha en där man kan filma men sedan insåg jag att jag ändå aldrig skulle använda den funktionen, så mig gör det iaf inget!

Och jo det var kallt klockan sex och det var kanske 200 pers framför mig, men när de väl slog upp portarna vid 7 gick det mkt snabbt och smidigt att komma in!
Spegelsmällen kan möjligen irritera så jag ska titta i en elektronisk sökare.

Jag funderade på att åka dit till 7 men det ordnade sig ändå. Var det många bakom som inte kom in då?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar