Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sony A100...(7995:-)

Produkter
(logga in för att koppla)
mnorrback skrev:
De gjorde de inte för tre timmar sedan.... De har faktiskt höjt den just nu ser det ut som. För tidigare idag så var priset som sagt 7195kr eller 767€, märkligt.

Enligt Cyberphoto hade Sony aviserat en "stor" prissänkning på A100, men det visade sig vara felaktigt. Därför fick de höja priset igen tyvärr.

Liten update:
Kameran m. kitobjektiv, plus en väska, kostar just nu 7990:- hos Mediamarkt i Gbg.
Memorystick duo pro 1Gb tar dom 299:- för.
Har precis vart och köpt en... :)

Jag har en Sony Alpha med kitobj och originalkartong inköpt sep-06 inkl 1gb + extrabatteri (Sony original) som jag säljer för 7300 kr om någon är intresserad.

ArneBerne skrev:
...som jag säljer för 7300 kr om någon är intresserad...

Hoppas verkligen ingen är intresserad om du inte har papper på att garantin också gäller din köpare.
Och knappast då heller, eftersom du inte kan leverera en konsumentköpsgaranti.

Ska man sälja begagnat så ska man sälja till begagnatpris.

Jag förstår inte riktigt hur du menar Ulf.
Om man tar nypriset ligger Sony+kitobjektiv på 8495 kr, Batteriet kostar 695 kr och 1Gb minne 395 kr. Allt enligt Scandinavian Photo.
Det blir ett totalpris på 9585 kr. Så då är väl 7300 kr inget överpris.
Givetvis gäller garantin.

Nu kan man ju få Kamera + 17-70 för runt 6500 från England, och då tillkommer ju bara frakten. Har inte undersökt om Sony har Europa garanti på dessa dock.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar