Annons

Sony A100...(7995:-)

Produkter
(logga in för att koppla)
Intressant...
De öppnar sin butik i Gbg på onsdag, bir nog att avlägga ett besök där. Undrar vad de tar för kameran m. kit-obj...?
 
Media Markt

Var en sväng på MediaMarkt, Gbg idag på lunchen. Fotosektionen var stor om man är van vid Siba, Elgiganten och andra liknande kedjor. Men prissättningen varierar. Visst, Sony var billigare och likaså Pentax. Däremot kostade ex. en Sigma blixt (EF 500 DG Super) nästan 1000 kr (!) mer än vad Cyberphoto tar.

Kollade även en snabbis på minneskorten som var betydligt dyrare än exempelvis Scandinavian Photo.

Så det man förlorar på gungorna tar man alltså igen på karusellen...

Men, för övrigt verkar kedjan helt OK. Man får nog vara lite prismedveten. Helsikes stort är det...
 
Jag var på MediaMarkt i söndags, då tog dom 9995:- inkl. kit-obj. 18-70. Lät dyrt, men de kanske sänker snart, såg att ScandinavianPhoto tar 8995:- för samma kit nu. Snart köpläge... :)
 
RE:

Det är alltid dyrt i början sen sjunker priserna hela tiden. Köpte min KM D5 förra året i september och efter en månad så hade dom sänkt priset, så är det när man inte kan vänta

kjellsn
 
evert3 skrev:
...varför säljer dem den så billigt?...

Har verkligen El-Giganten haft så brett sortiment av DSLR tidigare?
Kanske dom tänkt ge kategorin en skaplig satsning och därför fått extra bra pris på tex Sonyn?

http://www.elgiganten.se/is-bin/INT...Xl?CatalogCategoryID=T0XD4QFHJGYAAAEORFhZtSy9

Ett vanligt El-Gigantentrix är iofs att köra med lockpriser och sedan inte ha varor i butik, för att kunna sälja på köpsugna kunder en annan produkt (som dom har bättre marginal på).
 
8290:00 inkl 2 GB

FILM) (ulltand skrev:
Har verkligen El-Giganten haft så brett sortiment av DSLR tidigare?
Kanske dom tänkt ge kategorin en skaplig satsning och därför fått extra bra pris på tex Sonyn?

http://www.elgiganten.se/is-bin/INT...Xl?CatalogCategoryID=T0XD4QFHJGYAAAEORFhZtSy9

Ett vanligt El-Gigantentrix är iofs att köra med lockpriser och sedan inte ha varor i butik, för att kunna sälja på köpsugna kunder en annan produkt (som dom har bättre marginal på).

Jag håller med om trixen som används. Men 7990:00 är ett internetpris och då behöver man inte ens besöka en butik...

Fast jag skulle nog gå på 8290:00 inkl 2 GB minne. Där står dock inget om internetpris.

Bägge finns enligt uppgift på lager i internetbutiken.

/Jörgen
 
Som Jörgen nämnde så är det ett internetpris, och det är bara att beställa. Går du till en butik så kan det variera mellan olika orter vad du får betala.
 
Priset är varje fall korrekt. 7200 kr inkl. moms, lagersaldot sjunker...

Vad ska man göra??? :)

A100 är bra förutom lite taskig på höga ISO??? Är det så?
 
A100 har en mindre aggresiv brusreducering i kameran i jämförelse med andra i samma prisklass, du få rbrusreducera själv istället. alternativt köra .jpg med brusreducering påslagen.

Det är väl inte märkligt att priset sjunker, kameran har varit på marknaden ett tag, nyare konkurerande modeller kommer och måste bemötas på något sätt. Priskrig är väl bra för oss alla?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.