Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sony över axeln

Produkter
(logga in för att koppla)
Jan-14. RX100. vete tusan här vart bilden sämre än annars när jag postade.
 

Bilagor

  • DSC00522  Stockholm kvällsbild.jpg
    DSC00522 Stockholm kvällsbild.jpg
    70.8 KB · Visningar: 109
Definitivt mycket svårare att ta "över axeln"-bilder efter att jag började cykla till jobbet igen. Ser inte alls lika många motiv. Antagligen för att man passerar snabbare, och måste rikta fokus mycket mer rakt fram.

I dag blev det iaf ett snabbstopp. Riddarfjärdens Marina, Norr Mälarstrand, Stockholm.
 

Bilagor

  • DSC02672 (1).jpg
    DSC02672 (1).jpg
    191.9 KB · Visningar: 111
Plötsligt utanför fönstret när man tittar ut i ställt för att arbeta.

Nex-6 med sel16-50. Jpg ur kameran (med lite extra kontrast)
 

Bilagor

  • DSC03029.JPG
    DSC03029.JPG
    166.6 KB · Visningar: 106
En ganska trist bild från dagens lunchpromenad för att dokumentera ett hus som rustats upp:

Bangårdsgatan_2014-02-12_640px.jpg

Och en bild från när dagen var slut som varken är speciellt kul eller skarp:

Waiting ..._2014-02-12_640px.jpg

Bilderna tagna med syftet att dokumentera lite från Uppsala helt enkelt :)

Den första plåtad med RX100M2 och den andra med NEX-7 och 35/1,8 OSS
 
Många tjusiga bilder i denna tråd, vill ju vara med och bidra. Räknas det om man har en kamera med Sonysensor? :)
 
Definitivt mycket svårare att ta "över axeln"-bilder efter att jag började cykla till jobbet igen. Ser inte alls lika många motiv. Antagligen för att man passerar snabbare, och måste rikta fokus mycket mer rakt fram.

I dag blev det iaf ett snabbstopp. Riddarfjärdens Marina, Norr Mälarstrand, Stockholm.

Skön stillhet och vackra färger
 
En bild från uppackningen av dagens leverans från Japan (och det är jag som beställt, inte sonen som håller iden) :)

Felix with my new Otamatone_2014-02-13.jpg

Har ni tur kommer ni så småningom kunna se och framför allt höra video av hur den där mojängen låter så småningom. Sök på Otamatone på youtube för att få en uppfattning om hur vackert det kan låta :)
 
I morgondiset på väg till jobbet igår
(sigma 30/2.8 på 5R)

lite tomt kanske, jag kunde gott ha väntat på några fler som skulle uppför backen, de kommer ju hela tiden men inte just då
 

Bilagor

  • DSC02286_720p.jpg
    DSC02286_720p.jpg
    270 KB · Visningar: 104
En kortrunda vid lunchdags.
Det var klart när jag satt inne och moln när jag kom ut,
Ny kamera, gammalt objektiv. Koll om jag behöver micro adjust nu när jag har det.
Sony A77, Minolta AF 50mm f:1.4
 

Bilagor

  • foto.jpg
    foto.jpg
    27.3 KB · Visningar: 65
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.