Annons

Sommarpraktik?

Produkter
(logga in för att koppla)

tsienni

Aktiv medlem
Hej,

Jag är en amatör som alltid haft strävan efter en formell träning i fotografi. Någon rekommenderade Fotoskolan i Stockholm, men när jag kollade terminsavgiften där, 17500 SEK, tycker jag inte att det är en kurs att skulle följas.

Jag tänker på praktikserfarenhet i stället. Kan ni på fotosidan här ge mig ett gott råd? Vill tacka dig på förhand!

Tsienni

http://tsienni.freespaces.com/se.html

Inget svar på din direkta fråga, men som tips ändå. En hel del folkhögskolor runt om i landet brukar ha extraknäck för lärarna med veckokurser under sommaren. Rum och kökspersonal vill de ju också hålla igång.

Kostar inte många hundralappar förutom rätt billigt boende och mat. Kvaliteten kan diskuteras på en del - det är ofta rätt nyörjarinriktat - men tar man det som en chans att bara ägna sig åt fotande en vecka under lättsamma former så ger det nog en del - som sagt specielllt för nybörjare. Anmälningstiden är ofta senast i maj, men det går säkert att efteranmäla sig.

Sen så klart att under semestern söker många tidningar vikarier -

Tack Sven, för ditt gott råd. Jag hade faktiskt hyrt för en lägenhet på en folkhögskola nära Skara innan jag flyttade till Stockholm. Ska kolla de veckokurser som du hänvisade till.

Trevlig sommar.

Hallo,

I gave it a second thought the last several days. I'm thinking of pursuing a full-time one-year long course from this Autumn. Is it too late now to register for one? I'm sorry I couldn't make up my mind earlier, but do I still have a chance? Or I have to wait for another year?

ANNONS