Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Soligor Cirkulärt polarisationsfilter 77mm Blue line

Produkter
(logga in för att koppla)

MSLink

Aktiv medlem
Soligor Cirkulärt polarisationsfilter 77mm Blue line kostar bara 149 kr hos Cyberphoto.se

Så billigt för att vara polarisationsfilter! Undrar om den är bra? Jag tänkte använda polarisationsfilter till min Sigma 10-20mm.

MSLink skrev:
Soligor Cirkulärt polarisationsfilter 77mm Blue line kostar bara 149 kr hos Cyberphoto.se

Så billigt för att vara polarisationsfilter! Undrar om den är bra? Jag tänkte använda polarisationsfilter till min Sigma 10-20mm.

Skippa det. Inte för att det kanske är ett undermåligt filter, utan för att Polfilter inte funkar nåt vidare med sådan extrem vidvinkel.

Jag har själv Sigmas 10-20mm och "Pol-effekten" hamnar bara på en begränsad punkt i bilden.

Läs om polfilter här

/Hasse

Jag ger mig ut på lite djupt vatten och lägger mig i diskussionen. Den minskande effekten för polarisationsfilter gäller väl främst för "djupblå-himmel-effekten" och inte "anti-reflektion-effekten"?
Vad gäller Soligor Blue line så rear Cyberphoto ut den just nu eftersom det skall komma en ny linje från Soligor. Det skulle vara intressant att höra ett omdöme från någon som faktiskt har använt dem.

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar