Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Soligor Cirkulärt polarisationsfilter 77mm Blue line
- Trådstartare MSLink
- Start datum
Vandraren
Aktiv medlem
MSLink skrev:
Soligor Cirkulärt polarisationsfilter 77mm Blue line kostar bara 149 kr hos Cyberphoto.se
Så billigt för att vara polarisationsfilter! Undrar om den är bra? Jag tänkte använda polarisationsfilter till min Sigma 10-20mm.
Skippa det. Inte för att det kanske är ett undermåligt filter, utan för att Polfilter inte funkar nåt vidare med sådan extrem vidvinkel.
Jag har själv Sigmas 10-20mm och "Pol-effekten" hamnar bara på en begränsad punkt i bilden.
Läs om polfilter här
/Hasse
Vandraren
Aktiv medlem
MSLink skrev:
Tack för era svar!
Då är pol-filter helt onödigt för vidvinkel objektiv.
Inte helt onödigt, men jag gissar att gränsen går någonstans mellan 18-24mm. Kanske någon mer teknisk insatt än jag kan svara på det.
vitamin
Avslutat medlemskap
Jag ger mig ut på lite djupt vatten och lägger mig i diskussionen. Den minskande effekten för polarisationsfilter gäller väl främst för "djupblå-himmel-effekten" och inte "anti-reflektion-effekten"?
Vad gäller Soligor Blue line så rear Cyberphoto ut den just nu eftersom det skall komma en ny linje från Soligor. Det skulle vara intressant att höra ett omdöme från någon som faktiskt har använt dem.
Vad gäller Soligor Blue line så rear Cyberphoto ut den just nu eftersom det skall komma en ny linje från Soligor. Det skulle vara intressant att höra ett omdöme från någon som faktiskt har använt dem.