Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Softbox/paraply till SB-800

Produkter
(logga in för att koppla)

Lincon888

Avslutat medlemskap
Jag är inne på att köpa en softbos eller ett paraply till min SB-800 att ha till porträttfotografering tillsammans med en reflektor skärm.

Någon som har tips på en bra lösning på detta eller bra produkter att köpa? Jag vill även att softboxen ska gå att montera på sudioblixtar som jag planerar att införskaffa vid ett senare tillfälle.

Tacksam för alla tips jag kan få =)

det beror lite på vad du sak fota, softboxen du länkade till är väl inte optimal för studioblixtar. jag har en sån till min vanliga externa blixt. den funkar kalas upp till halvkroppsporträtt, sen börjar den bli lite för liten för att sprida ljuset jämnt. men för ansiktsporträtt och dylikt är den faktisk över förväntan måste jag säga.

jag gillar softbox eftersom det ger lit emer riktning åt ljuset med ett paraply blir det lite mer studsande hit och dit o de sprider med en vidare vinkel, ibland är det bra, ibland är det inte bra.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar