Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
"Softa" endast ansiktet i NeatImage?
- Trådstartare Cruzty_87
- Start datum
maerklund
Aktiv medlem
Det handlar om att markera de delar i bilden som man vill filtrera. Genom att välja färgtoner (select color range) låter man PS markera all hud och sådant som har samma färgton som huden. Genom att skifta till snabbmaskläge kan man manuellt enkelt sedan komplettera med områden samt avmarkera de delar som man inte vill filtrera. Sedan kör man filtreringen genom NI-pluginen.
Jag tänkte just posta en länk till en "tutorial" som jag startat ifrån men ser att Magnus Byström redan hade postat länken till den.
Jag tänkte just posta en länk till en "tutorial" som jag startat ifrån men ser att Magnus Byström redan hade postat länken till den.
maerklund
Aktiv medlem
Ventileit skrev:
Det absolut snabbaste måste väl ändå vara att ta en kopia på bildlagret och köra NeatImage på hela det kopierade lagret för att sedan sudda bort dom delar som man vill ha O-Neatade!?
Det är precis vad det handlar om. Man kan dock sudda mer eller mindre detaljerat/exakt och i tutorialen så suddar man först och filtrerar sen ;-)
Ventileit
Aktiv medlem
maerklund skrev:
Det är precis vad det handlar om. Man kan dock sudda mer eller mindre detaljerat/exakt och i tutorialen så suddar man först och filtrerar sen ;-)
Jo jag såg det, men den känns onödigt krånglig...
BugEyes
Aktiv medlem
Jag brukar ibland skärpa olika mycket i flera lager med det med mest skärpa underst och det mjukaste överst och sedan maska (sudda) fram den skärpa jag vill ha. Man kan försås göra precis tvärt om och sudda fram softningen om det lämpar sig bättre. Ha lite ludd på markeringen eller använd en mjuk pensel så att det inte blir skarpa kanter.
Anders Östberg
Guest
Jag gillar inte att använda NeatImage för softning, det blir lätt en plastig yta av det hela. Använd hellre t.ex. lite Gaussian Blur i Photoshop.