Här kommer några:
Om du funderar på
midjeväska så kan du läsa här.
Och
här är en annan tråd som egentligen handlar om fjällvandring men läs den ändå.
Sen finns ju tredje alternativet , och det är ju en fotoryggsäck vilket nog funkar bra om du mest fotar i liftsystemet.
Nackdelar med fotoryggsäck
som jag ser det är följande.
1: Ofta sämre bärsystem än bra skidryggsäckar.
2: Finns ingen plats till allt det andra, typ spade,sond ,mat,stighudar m.m.
3: Brukar vara dåligt med fästen för just skidor och brädor.
Dock finns ju en fotoryggsäck som är gjord för skidåkning och turligt nog så kan du köpa den
här på fotosidan.se
Ska dock tillägga att jag aldrig ancänt just fotoryggsäck, utan kör med en alpin/klätter ryggsäck och förvarar grejerna i LowePro Street & Field väskor.
Det var själva förvaringen det.
Fler tips:
# Skaffa billiga walkie-talkies, underlättar enormt på längre avstånd, man slipper vifta med stavar och helt plötsligt åker kompisen när du byter rulle eller liknande.
# Överexponering nästan alltid med 0.5-1.5 steg på grund av den vita snön som lurar exponeringsmätaren, framför allt på diafilm, men med din D60 så är det också viktigt. Glöm sen inte vitbalansen !!
# Blixten kan du använda även i dagsljus för att få mer "stuns" i färgade kläder och gnistrande snö, dock bara på "närbilder" givetvis.
# Låt ingen göra stoppsladdar precis framför dig, och kom ihåg att alltid stänga väskan innan ni börjar. (vid lössnö)
Jag får sluta nu för jag ser att droppar in fler tips om samma saker, blev långt det här men det kommer nog mera snart.