Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Snittbild i dåligt ljus
- Trådstartare interpix
- Start datum
Bofoto2
Aktiv medlem
Jag har inte tänkt så mycket på mikroprismor kontra snittbild, jag har nog använt den som känts rätt. Snittbilden är bra med raka linjer och prismorna vid bra kontrast. Snittbilden i Richo XR7 ligger diagonalt och det är mer användbart än lodrätt som i Pentax ME. Jag vill minnas att med mikroprismor känns det mera som fininställning än med snittbilden.
P-E Claesson
Aktiv medlem
Jag kör med den "Kinesiska" mattskivan med diagonal snittbild. Så länge man ser en linje på lämpligt ställe går det att focusera. Fotade lador och grästrån mitt i natten en gång och det gick jättebra. AF lägger av mycket tidigare.
Att montera mattskivan var inga problem! Behövde inte ens använda pincetterna som beställdes tillsamans med skivan.
Att montera mattskivan var inga problem! Behövde inte ens använda pincetterna som beställdes tillsamans med skivan.
larsborg
Aktiv medlem
På min Minolta SRT 303, som har vågrätt snittbild/mikroprismor, använder jag oftast mikroprismorna vid inställning av skärpan, fungerar mycket snabbt, vid dåligt ljus/låg kontrast kommer snittbilden till användning.
Snittbildens ena halva blir dock mörkare vid gluggar över omkring 300mm, vanligt på alla kamerahus.
Med spegeltelet 1000mm monterat, är snittbilden
omöjlig att använda!
Snittbildens ena halva blir dock mörkare vid gluggar över omkring 300mm, vanligt på alla kamerahus.
Med spegeltelet 1000mm monterat, är snittbilden
omöjlig att använda!