Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Snabbt sätt att skicka bilden

Produkter
(logga in för att koppla)

Fotobiten-67

Aktiv medlem
Hej!

Ibland när jag är ute på gatan och fotar så tar det tid att skicka bilden, eftersom jag Måste komma till en dator.
Jag har hört att det finns en mobiltelefon, möjligen HTC, som man kan koppla kameran till och på så sätt snabbare kunna skicka bilden.

Stämmer det att HTC har denna funktion, kan man till och med göra detta med Sony Ericsson Xperia X2?

Bästa hälsningar!
Lars Jonsson

Hej!

Ibland när jag är ute på gatan och fotar så tar det tid att skicka bilden, eftersom jag Måste komma till en dator.
Jag har hört att det finns en mobiltelefon, möjligen HTC, som man kan koppla kameran till och på så sätt snabbare kunna skicka bilden.

Stämmer det att HTC har denna funktion, kan man till och med göra detta med Sony Ericsson Xperia X2?

Bästa hälsningar!
Lars Jonsson

en iPad eller iPhone och ett trådlöst minneskort (Eye-Fi Pro X2) fixar problemet!
Se http://fstoppers.com/ipad/

Man kan, såvit jag förstår, göra det med nya Nokia N8 men inte med HTC eller Xperia.

Fast då måste man jb-a sin Iphone.

Japp, i alla fall när man är ute på vift (om jag förstod rätt). Synd i så fall.

Her letat, men hittar ingen i Sverige som säljer dessa över disk, bara postorder.

Funkar fint med Nokia N8, bara att koppla kameran direkt till telefonen med USB-kabeln, och maila eller ladda upp bilderna på studs (dvs du behöver inget särskilt SDwifi-kort i kameran).

Jag vet inte vilka kameror/minneskort det fungerar med, min Nikon D300 med 16GB CF kan jag i alla fall koppla direkt till telefonen. Med Canon G10'an och 8GB SDHC verkar jag däremot få ta omvägen via en kortläsare.

Per

Jag vet inte vilka kameror/minneskort det fungerar med, min Nikon D300 med 16GB CF kan jag i alla fall koppla direkt till telefonen. Med Canon G10'an och 8GB SDHC verkar jag däremot få ta omvägen via en kortläsare.
Om jag fattar det rätt måste kameran kunna ställas i "mass storage"-läge, dvs bete sig som t ex en extern hårdisk.

Jag kör med en HTC HD2 som Wifi-router och ett Eye-fi-kort i kameran och kan då skicka bilder direkt från kameran till t.ex. en FTP-server.

Om jag fattar det rätt måste kameran kunna ställas i "mass storage"-läge, dvs bete sig som t ex en extern hårdisk.

Låter rimligt - annars krävs det väl drivrutiner antar jag. Men det går ju som sagt lika bra att koppla en kortläsare till N8an i stället; överföringen kanske till och med går snabbare med vissa kameror?

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto