Annons

Snabbjustering av skuggor, högdagrar och mellantonskontraster i PS CS?

Produkter
(logga in för att koppla)

robka144

Medlem
Hej på er!

Jag är förtjust i funktionerna att lätt kunna ändra mellantonskontraster, skuggor och högdagrar för HELA bilden i PS Elements (som ligger under Skuggor & Högdagrar i menyn Förbättra). Finns det något motsvarande enkelt och snabbt sätt i PS CS?

Tacksam för svar!

MVH
Robin Karlsson

Är det möjligen Image --> Adjustments --> Shadows/Highlights du letar efter? (Klicka i "Show more options")

Har aldrig sett Elements ens så jag är lite osäker på om det du söker beter sig på det sättet som ovanstående.

Du syftar nog på det Martin säger.
I camera raw är dessutom mellantonerna utbytt och indelad i "lights" och "darks", så du får alltså fyra olika områden du kan justera.

Är det möjligen Image --> Adjustments --> Shadows/Highlights du letar efter? (Klicka i "Show more options")

Har aldrig sett Elements ens så jag är lite osäker på om det du söker beter sig på det sättet som ovanstående.

Hej!

Tack för ditt tips! Jag har varit inne där och försökt ändra parametrarna, men inget händer oavsett vad jag gör. Hur går man tillväga??? Känns som att jag missat något...

Hej!

Tack för ditt tips! Jag har varit inne där och försökt ändra parametrarna, men inget händer oavsett vad jag gör. Hur går man tillväga??? Känns som att jag missat något...
Tycker det är ganska självförklarande om man drar lite i reglagen och testar några varianter. Har du preview iklickat?

I vissa funktioner måste man släppa reglaget innan något händer. Klicka-dra-släpp.
Kontrollera även att "preview" är ikryssat.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar