Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Snabbaste CF kortet 5dmk3
- Trådstartare Patrik68
- Start datum
Rommel
Avslutat medlemskap
Patrik68
Aktiv medlem
I det där testet står det inte vilken hastighet SanDisk korten har vad jag kan se.
Jag beställde nu ett SanDisk Extreme Pro 160mb/s så får jag se hur det levererar med min kamera.
Rommel
Avslutat medlemskap
Har dom? Är du säker på det där? Att hastigheten de stämplar på dom skiljer sig mellan olika format är förståeligt. Men tror inte de skiljer mellan i samma format.
Detta torde rob g. Veta då han testar alla dessa kort sedan många år tillbaka mot olika kameror.
Han benchmarkar dom liksom.
Edit: att de inte kommer upp i samma hastighet som en snabbt cf läsare är självklart. Hårdvaran sätter en viss gräns samt kompatibiliteten. Tror ditt kort och det rob testat är samma, men du kommer uppleva en snabbare hastighet vid överföring till dator. Det är det som de flesta är ute efter.
Detta torde rob g. Veta då han testar alla dessa kort sedan många år tillbaka mot olika kameror.
Han benchmarkar dom liksom.
Edit: att de inte kommer upp i samma hastighet som en snabbt cf läsare är självklart. Hårdvaran sätter en viss gräns samt kompatibiliteten. Tror ditt kort och det rob testat är samma, men du kommer uppleva en snabbare hastighet vid överföring till dator. Det är det som de flesta är ute efter.
Senast ändrad:
Patrik68
Aktiv medlem
Kollade lite snabbt på prisjakt,
CF Extreme Pro finns åtminstone i hastigheterna 90Mb/s 100Mb/s och 160Mb/s
I min värld borde då hastigheten kunna bli olika även i kameran om den inte då redan går för max med 90Mb/s kortet.
Kanske hinner testa det lite i helgen så får vi se vad det levererar.
I min värld borde då hastigheten kunna bli olika även i kameran om den inte då redan går för max med 90Mb/s kortet.
apersson850
Aktiv medlem
Jag vill minnas att Canon påstår i någon broschyr att en 1DX ska vara kapabel att trycka ut 167 MB/s, om kortet kan skriva så fort. En 5D Mark III är ju sprungen ur samma generation, så det är måhända något liknande som är övre gränsen?
Rommel
Avslutat medlemskap
Kollade lite snabbt på prisjakt,
Då tycker jag du ska kolla igen för Prisjakt spottar bara ut 160 MB/s för namnet Sandisk Extreme Pro och CF-standard.
/stefan
xelon
Ny medlem
Jag tycker mig kunna se 3 olika hastigheter på prisjakt.
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s151989738&o=eg_209&rev=1#prodlista
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s151989738&o=eg_209&rev=1#prodlista
Patrik68
Aktiv medlem
I stand corrected. Hoppas kortet leverar i kameran. I datorn lär den iaf göra det.
Har bara kollat lite snabbt och ovetenskapligt. Med mitt 60mb/s kort så fylls bufferten relativt fort om jag skjuter med stor raw. Med 160mb/s kortet tar det betydligt längre tid att fylla bufferten. Tveksamt om jag någonsin kommer göra det på fältet? Hur som hels så tömmer den bufferten på lite drygt en sekund vilket är stor skillnad mot tidigare även det.