Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Snabb fråga: Vilka Adobe-program används till att redigera video?
- Trådstartare Nioreh
- Start datum
danielsfoto
Ny medlem
Rekommenderar faktiskt inte Adobe Premiere. Helt galet buggigt. Om du kör PC, köp Sony Vegas Studio 11. Riktigt bra program för en billig penning (700 kr, typ). Inte alls svårt att lära sig, är man datorvan lär man sig det på två röda.
/Daniel
/Daniel
Jingcheng
Medlem
Rekommenderar faktiskt inte Adobe Premiere. Helt galet buggigt. Om du kör PC, köp Sony Vegas Studio 11. Riktigt bra program för en billig penning (700 kr, typ). Inte alls svårt att lära sig, är man datorvan lär man sig det på två röda.
/Daniel
Buggigt? Har aldrig upplevt en bugg i Premiere Pro. Om du ska göra någon seriös videoredigering borde du använda After Effects, och det blir så himla mycket enklare om du använder Premiere sen, för att du kan använda Adobe Dynamic Link.
Prova allihop och se vad du tycker om bäst!
kim_plutonen.com
Aktiv medlem
/Daniel
Nej det där känner jag inte igen. När det buggar har man brister i någon av dessa komponenter/faktorer, antingen ooptimerad hårdvara, dåliga drivrutiner, trasig installation, pirat mjukvara eller så jobbar man med format som har dåligt stöd i mjukvaran. Detta gäller ALLA videoredigeringar.
Premier Pro CS5 upplever jag idag lika stabil som övriga större programsviter inom redigering
Tonyeagle
Aktiv medlem
Fördel
Men fördelen med Sony Vegas är ju att du kan redigera råfilm från en DSLR (Utan att konvertera) även på en dator som är några år gammal och som ligger i prisklas "lägst". Kör problemfritt med en 1,5 år gammal laptop sim kostade 3500 kr ny. Kan tillägga att premiere elements inte alls klarade uppgiften. Ska du köra Adobe krävs nog en väldigt bra dator eller att konvertera materialet innan redigering (alt. att köra proxyfiler) om du inte ska uppleva arbetet som segt och hackigt.
Nej det där känner jag inte igen. När det buggar har man brister i någon av dessa komponenter/faktorer, antingen ooptimerad hårdvara, dåliga drivrutiner, trasig installation, pirat mjukvara eller så jobbar man med format som har dåligt stöd i mjukvaran. Detta gäller ALLA videoredigeringar.
Premier Pro CS5 upplever jag idag lika stabil som övriga större programsviter inom redigering
Men fördelen med Sony Vegas är ju att du kan redigera råfilm från en DSLR (Utan att konvertera) även på en dator som är några år gammal och som ligger i prisklas "lägst". Kör problemfritt med en 1,5 år gammal laptop sim kostade 3500 kr ny. Kan tillägga att premiere elements inte alls klarade uppgiften. Ska du köra Adobe krävs nog en väldigt bra dator eller att konvertera materialet innan redigering (alt. att köra proxyfiler) om du inte ska uppleva arbetet som segt och hackigt.
Jingcheng
Medlem
Det är möjligt att redigera råfilm från DSLR på sämre datorer också med Premiere. Men verkligen, om man ska redigera video, så är en bra dator väldigt viktigt, om man inte ska bara göra lite movie maker saker.
Tonyeagle
Aktiv medlem
Funkade inte bra
Det fungerade inte bra när jag försökte i alla fall. Många trådar här på FS visar också på samma problem med Adobeprogrammen. (t.o.m. många med betydligt tyngre bestyckade pjäser än min lilla laptop som har/hade problem med dessa program). Jag tipsade ifall nu trådskaparen inte har en dator av supermodernt snitt.
Det är möjligt att redigera råfilm från DSLR på sämre datorer också med Premiere. Men verkligen, om man ska redigera video, så är en bra dator väldigt viktigt, om man inte ska bara göra lite movie maker saker.
Det fungerade inte bra när jag försökte i alla fall. Många trådar här på FS visar också på samma problem med Adobeprogrammen. (t.o.m. många med betydligt tyngre bestyckade pjäser än min lilla laptop som har/hade problem med dessa program). Jag tipsade ifall nu trådskaparen inte har en dator av supermodernt snitt.
kim_plutonen.com
Aktiv medlem
Oke,j fast nu tycker jag vi ska vara lite mer specifika. Skilj på Adobe och Adobe. Adobe gör flera program som jobbar på olika sätt i stöd, funktion och kompatibilitet.
Adobe Premiere Pro CS5 är något helt annat än Adobe Premiere Elements (vi pratar dagens version) Premiere Pro är ett av de, om inte de absolut bästa redigeringsprogrammet för stöd av DSLR-videoformat. Elements är inte det. Har du dessutom rätt hårdvara i (framförallt ett Nvidia-grafikkort med CUDA-kärnor) så finns det i min värld inget program som idag rår på Premiere Pro's prestanda. Detta gäller även ett flertal andra format även RED-RAW och andra proffsformat.
Vegas är kompetent med tanke på priset, och hänger med Premiere Pro bra på motsvarande och/eller sämre burkar. Men med CUDA är Vegas ifrånsprunget by far.
Elements är en annan story och där är det Vegas som springer i cirklar kring Adobe.
Så i fortsättningen om vi jämför så specificera gärna lite mer än bara "Adobeprogram" så jag, och förmodligen fler vet vilket det är på tal om. Danke