ANNONS
Annons

Snälla hjälp mig - en gröning

Produkter
(logga in för att koppla)

Lillad.blogg

Avslutat medlemskap
Har precis blivit intresserad av det här med foto och skulle vilja ha en bra kamera, just nu har jag bara en vanlig digital kamera som ger fruktansvärt suddiga bilder vad man än fotar typ.
Kan inget om sånt här om fotogrejer och så, men nån gång måste man ju lära sig.

Det jag undrar är om ni kan ge mig något råd och lite vägledning i vilken kamera jag ska välja. Jag är intresserad av att kunna ta närbilder på blommor etc men är än så länge inte så inne på att skaffa ett macroobjektiv.Jag är mest intresserad av att fota natur och djur och småsaker,för att sedan lägga in bilderna på bloggen..
julen är ju snart här och jag tänkte önska mig i julklapp, men det finns inte så mycket pengar. Finns det något relativt "billig" kamera som skulle passa mig trot ni ? Tips mottages gärna!Vill så gärna fota.

//Fanny

Tillägg

där jag fotar är det inte alltid så bra ljus helelr..om det skulle vara något man behöver tänka på ..

//Fanny

Förutom min systemkamera så har jag en Samsung kompaktkamera som är lättare att ha med sig och den är jag nöjd med. Enda nackdelen är väl att den inte har någon optisk sökare att titta i utan man får komponera bilderna med skärmen, men skärmen är stor så det går bra att göra det bara man vänjer sig. Den har supermakro, antiskakfunktion och möjlighet att göra manuella inställningar och det var bland annat detta som intresserade mig eftersom jag gillar att ta makro och abstrakta bilder och även gatufoto.

Du kan läsa mer om den här:
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=S1050svart

Fotosidans recensioner:
http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=14350

Du kanske kan se om du kan hitta en begagnad systemkamera, t.ex. Nikons eller Canons första modeller, D70 respektive 300D? Visst är de 3-4 år gamla nu, men de ger fortfarande mycket bra bilder och de bör inte kosta alltför mycket. Mycket lämpade som nybörjarkameror om du vill ha en systemkamera.

Och även om du vill ha en kompaktkamera, så kan du leta efter begagnat. Utvecklingen har gått fort de senaste åren, vilket gjort att folk byter kamera oftare än de kanske "behöver", och därför finns det många fina begagnade därute till riktigt bra priser.

Lycka till, hur du än väljer!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar