Annons

Snälla hjälp en nybörjare!!

Produkter
(logga in för att koppla)

sa_le19

Ny medlem
Jag är en nybörjare på det här med fotografering och kameror.
Är ute efter en bra systemkamera för nybörjare med rätt så rimligt pris men vet inte alls vilken jag ska köpa så har därför skjutit upp på köpet ett bra tag nu.
Är ute efter en kamera som jag kan fotografera bra "landskapsbilder", porträtt och närbilder med men förstår inte alltid allt som står i produktinformatinerna och vet inte heller vad jag ska leta efter för egenskaper hos kameran för att den ska passa mej.

Är hemskt tacksam för all hjälp jag kan få!

//Förvirrad

Inte för å va elak eller tyken men använd sökfunktionen eller bara kolla forumlistan i köpråd. Hittar du fortfarande inte svar på frågan så bumpa upp denna tråden bara..men det kommer några såna här trådar varje vecka.

För övrigt. Kika först å främst efter en instegsmodell som ligger bra i din hand å du trivs me knappar å sånt. Bildkvalitémässigt så är det ingen nämnvärd skillnad i slutresultatet.

Skriva i tråden igen :) men du lär hitta all information du söker i dom andra trådarna.

Inte för att inte folk vill svara igen men du får snabbare svar :)

Senast ändrad:
Gå till MM el Giganten och testa olika märken och se vilken i den prisklass du tänkt som känns bäst !
Tänk igenom valet av kamera noga o stressa inte, det finns även flera seriösa firmor som du hittar på nätet.
Fundera sen över om du vill ha flera objektiv direkt, ofta finns kitpkt till bättre pris isåfall.
Men som sagt sök först i gamla trådar och fråga gärna mer om du fundrar på ngt ! Lycka till.

Ring dessa http://www.cyberphoto.se/ och tala med någon av deras försäljare, jag kan garantera att du kommer med stor sannolikhet skaffa dig en kamera som du trivs med om du förklarar för dem dina behov. Finns många här på FS som lovordar just Cyberphoto för deras service, är själv en av dem.

Annars som redan har skrivits, sök här på FS så kommer du till att finna många trådar om detta du frågar.

Lycka till!!

//Ronney

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto