ANNONS
Annons

snääla HJÄLP !!!!!!

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
har faktiskt aldrig varit med om att usb minne pajjat, man kan slänga dom i backen o dom håller, (SSD hårddisk är också riktigt bra,(ingen skiva som snurrar, bara rent minne. men väldigt dyra)

det som hände mig var enbart mitt eget fel, skulle förstått att göra en bootbar partition undanröjer NTFS partitionen.

16GB USB minne är det största jag kunnat köpt (idag), men det kommer snart 32GB/64GB (t om kanske 128GB) för rimligt pris...externa hårddiskar är oftast dyra o baltiga att släpa runt på.

externa hårddiskar är oftast dyra

Jag klippte ut det relevanta som jag ville bemöta, hoppas det är ok.

Hur tänker du nu? Hårddiskar i 2½"-storlek kostar idag runt 2-2.5 kronor per GB (under kronan för 3½"), betalar du betydligt mindre än 32:- för ett 16GB USB-minne?

Edit: Ett USB-minne på 16GB kostar på dustin 343:-, vilket blir ungefär 21:- per GB, altså ungefär 10ggr dyrare per GB än en 2½"-disk..

Edit igen: hittade 16GB på prisjakt för 200:-...12:50 per GB...

Edit igen igen: Dagspriset på externa hårddiskar i 2.5" storlek (kräver sällan extern ström) verkar ligga på runt 1:50..

Senast ändrad:
16GB USB minne är det största jag kunnat köpt (idag), men det kommer snart 32GB/64GB (t om kanske 128GB) för rimligt pris...externa hårddiskar är oftast dyra o baltiga att släpa runt på.

Oavsett vilken storlek som finns i handeln skulle jag personligen alltid välja att spara på fler "små" enheter (oavsett usb, extern hårddisk etc). Risken att prylar går sönder, tappas bort, brinner upp, blir stulna finns alltid och att bli av med allt känns betydligt värre än att säg bli av med ett halvårs material...

Skönt iaf att du tillslut lyckades rädda dina bilder!
Har följt tråden sedan start med skräckblandad fasa, och glädje för att jag själv valt andra lagringsalternativ.

usb minne kan du ha i bakfickan, inget du gör med en stor jäkla extern HD (2,5" eller större spelar ingen roll) dom är MYCKET större en usb minne)

själv har jag alltid med mig mitt usb minne (pluggar till Ingenör på LIU.......som sagt, vem gör det med en extern HD ???? (not me)

he he....ja menar att jag har stor kännedom av datorer överlag, (jag håller på och "moddar" laptops åt olika kunder (privat), moderkort, CPU, GPU, operativ system, tweakning av GPU-BIOS, etc, etc, etc

det vad jag menade. (när jag först märkte felet så självklart googlade jag fram ett program för recovery, men det funka inte så bra......tills jag hitta "getdataback for NTFS"...........
---------------------------------------

@christofer............jo då det kan mycket väll funka som t ex Norton...........du har detta recovery program fullt fungerande i 30 dagar (men det är låst på datorns personliga identitet), då kan du inte installera trial efter trial hela tiden. (programmet känner av om det varit installerat på den datorn förut........så enkelt är det

Jotack... Stor kännedom om datorer som sparar 6 års bilder på ett ställe... Och sen blir upprörd över diverse moralpredikningar om att köpa licens till program som kan lösa problemet på ens egen dumhet... Hmmmm, rent sagt jä-la patetiskt i mina och förmodligen många andras ögon åxå.... Idioti kostar käre vän...det kostar.... Oavsett om du studerar till Ingenör ..... ( Vill inte med detta inlägg belysa din kompetens till rättstavning.)

men fan nu ????? ännu en tomte som tycker det osmart att spara bilder på usb minne.

hallå vad är det du inte förstår ????? (usb minne är ju förf##n säkrare en HD...så vad f#n är problemet)

gu va trött jag blir på folk som ska va så j###la smarta.

snacka går ju, men snacka så det går, de vete fan

usb minne kan du ha i bakfickan, inget du gör med en stor jäkla extern HD (2,5" eller större spelar ingen roll) dom är MYCKET större en usb minne)

Personligen tycker jag att bakfickan inte lämpar sig för någon lagring alls ;-)

Dessutom är en 2,5-tums hårddisk knappast skrymmande. Vill du ha en riktigt kompakt hårddisk är Samsungs 1,8-tummare lika stor som ett kreditkort:
http://www.dustin.se/pd_5010204984.aspx)

själv har jag alltid med mig mitt usb minne (pluggar till Ingenör på LIU.......som sagt, vem gör det med en extern HD ???? (not me)

Nog måste det finnas en och annan som pluggar till ingenjör på LIU och som använder extern hårddisk, eller hur?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar