Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

snääla HJÄLP !!!!!!

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag köpte R-studio (kostar $80, fast jag har för mig att det kostade $100-$120 när jag köpte det för 3-4 år sedan) när jag hade en kraschad disk. Det räddade ungefär 66% av bilderna på den disken, och det var garanterat och absolut värt det.

Det är väl som sagt bara att konstatera att du inte tyckte bilderna var värda programmets kostnad.


hhmmm...nu har du fått sagt det också.

jag är ingen halv-snål-bonn-tölp som behöver få lektioner i moralpredikningar ......jag kan skilja på viktiga moraliska aspekter här i livet.......

tack alla andra för hjälpen, (o som sagt så hitta jag ingen metod till nyaste v4.0, så har ej löst problemet i allafall)....tillbaks till ruta 1 med andra ord
 
jag är ingen halv-snål-bonn-tölp som behöver få lektioner i moralpredikningar ......jag kan skilja på viktiga moraliska aspekter här i livet.......

Det kan ju diskuteras när första reaktionen är att leta ett crack. Hade första reaktionen varit att fråga efter något billigare/gratis hade det varit en annan sak.

tack alla andra för hjälpen, (o som sagt så hitta jag ingen metod till nyaste v4.0, så har ej löst problemet i allafall)....tillbaks till ruta 1 med andra ord

Nåväl, du kan prova en äkta (!) gratis variant: < http://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec >. Jag har inte provat den själv men fått den rekommenderad av bra folk.
 
men snälla för hel###te, vad är detta.

precis som att ni två hade lyft ert VISA kort och betalt 600-800kr ....SLUTA spela moral-kaka för hel##te

ps...ja, ja blir lite upprörd när jag ser/känner av dubbelmoral i detta avlånga land.

Tack Hansen o alla andra för hjälpen. (kan även säga att kolla efter crack till v4.0 men hitta ingen så vet ej faktiskt vad att göra)

Vad är detta? Som jag skrev, det är mina tankar över hur du resonerar om dina bilders värde.

Du gör ett inlägg här på forumet. Det är ett rop på hjälp att rädda dina jätteviktiga bilder. Medlemmarna här på fotosidan tar sig tid att ge en mängd förslag, tips och råd.

Ett av dem fungerar men när du upptäcker att det kostar pengar att få hela lösningen så är du tydligen beredd att begå lagbrott för att undvika att betala.

Jag reagerar på detta och eftersom detta är ett diskussionforum anser jag mig ha rätten att kommentera detta (även om det är något off-topic).

Beträffande moral så uppfattar jag att många på fotosidan har en god sådan. Inte minst immateriella rättigheter är någon som många fotografer värnar om.

Ja, jag hade utan tvekan betalt 600 för att få tillbaka alla mina viktiga bilder om jag varit i samma situation som du.

Nåväl, om du inte förstår min reaktion så kan jag inte göra mycket åt den saken och jag har absolut ingen önskan om att föra någon hetsig debatt full med svordomar om saken.


Mvh
Anders
 
det är jag är mest förbannad över är att vissa mjukvara företag (som detta) lägger ut en Trial version som inte ens funkar.....vad är meningen med det ????

bättre då att göra som t ex, Norton att lägga ut en trial fullt fungerande i 30 dagar som du sen måste du köpa licens till.

ja menar, vad är meningen att sitta och scanna datorn i en timma och sen bara avbryta ???? (inte konstigt man börjar ogilla dessa företag och vill hitta cracken)

nog mest det jag blev sne över.............


(no offence till de jag skällde ut, (dålig morgon antar jag)) :)
-----------------------------

edit.....problemet kvarstår dock....he he he. (antingen hittar jag ett annat program eller nånn som har en bättre ide ???)
 
Senast ändrad:
nej, det är för dyrt faktiskt kostar multum. är väldigt data kunnig (överlag) men har aldrig behövt reparera jpeg filer förut.....undrar bara om nånn kan hjälpa mig

Olika kortleverantörer brukar ha olika recovery program.
Tror ändå det är dags att lämna över till firma, vet inte hur jag ska säga det bättre än att om man sparar bilder för 6 års tid på bara ett minnsekort så vet jag inte om man kan placera sig i kategorin väldigt datakunnig över lag.
Ibland får man inse att man kanske inte kan så mycket och lämna ifrån sig uppgiften.

Och som någon sa kan man inte betala några hundra till ett så viktigt ändåmål är det kanske inte tänkt att man ska ha kvar bilderna, synd om din dotter och andra som nog gärna skulle vilja ha bilderna .
Lyckas du utan att betala den grova summan kanske du iaf skulle lägga 100-300 kr på ett minneskort till om du inte har några gig ledigt på en hårdisk eller 2.
 
Senast ändrad:
det är jag är mest förbannad över är att vissa mjukvara företag (som detta) lägger ut en Trial version som inte ens funkar.....vad är meningen med det ????

bättre då att göra som t ex, Norton att lägga ut en trial fullt fungerande i 30 dagar som du sen måste du köpa licens till.

ja menar, vad är meningen att sitta och scanna datorn i en timma och sen bara avbryta ???? (inte konstigt man börjar ogilla dessa företag och vill hitta cracken)

nog mest det jag blev sne över.............

Det kan jag förklara. Som jag skrev tidigare så är det normala för trialversioner av datarekonstruktionsprogram att de fungerar just så, d.v.s. att de gör "allt" utom själva datarekonstruktionen. Men det visar att det faktiskt kan hitta filerna, och det är ju det som är det intressanta att visa för en trialversion. Om den skulle vara fullt fungerande i 30 dagar så skulle ingen någonsinn köpa programmet, eftersom det bara vore att ladda ner en ny trialversion varje gång man behöver återskapa data (vilket ju inte brukar vara speciellt ofta).

Jag vet inte vad Stefan tar betalt, men jämfört med att lämna kortet/hårddisken till någon av de stora aktörerna när det gäller datarekonstruktion så är inköp av ett datarekonstruktionsprogram otroligt billigt! Och då har man kvar programmet och kan använda det nästa gång man får problem! Och man kan ju dessutom hjälpa andra att rekonstruera data...mot betalning om man så vill (med reservation för hur licensavtalen är skrivna, det är möjligt att det är olika licens för privat och kommersiellt bruk).
 
Olika kortleverantörer brukar ha olika recovery program.
Tror ändå det är dags att lämna över till firma, vet inte hur jag ska säga det bättre än att om man sparar bilder för 6 års tid på bara ett minnsekort så vet jag inte om man kan placera sig i kategorin väldigt datakunnig över lag.
Ibland får man inse att man kanske inte kan så mycket och lämna ifrån sig uppgiften.

he he....ja menar att jag har stor kännedom av datorer överlag, (jag håller på och "moddar" laptops åt olika kunder (privat), moderkort, CPU, GPU, operativ system, tweakning av GPU-BIOS, etc, etc, etc

det vad jag menade. (när jag först märkte felet så självklart googlade jag fram ett program för recovery, men det funka inte så bra......tills jag hitta "getdataback for NTFS"...........
---------------------------------------

@christofer............jo då det kan mycket väll funka som t ex Norton...........du har detta recovery program fullt fungerande i 30 dagar (men det är låst på datorns personliga identitet), då kan du inte installera trial efter trial hela tiden. (programmet känner av om det varit installerat på den datorn förut........så enkelt är det
 
@christofer............jo då det kan mycket väll funka som t ex Norton...........du har detta recovery program fullt fungerande i 30 dagar (men det är låst på datorns personliga identitet), då kan du inte installera trial efter trial hela tiden. (programmet känner av om det varit installerat på den datorn förut........så enkelt är det

Så enkelt är det inte alls. Är man ordentligt datorkunnig så raderar man varenda spår av programmet på några minuter. Till och med jag besitter den kunskapen..
 
he he....ja menar att jag har stor kännedom av datorer överlag, (jag håller på och "moddar" laptops åt olika kunder (privat), moderkort, CPU, GPU, operativ system, tweakning av GPU-BIOS, etc, etc, etc
Hmmm...och ingen (tanke på) backup...
Nåväl, jag hoppas verkligen att det löser sig för dig. När du väl kommit så långt kan jag tipsa om Allway Sync Pro, ett backup-program som funkar alldeles utmärkt. Kör programmet själv, kostade 20 USD, väl värda pengar...
 
Det här var ju en tråkig tråd med en riktigt tråkig ton i.
Just nu vore det allra bästa att den låstes då huvudfrågan verkar vara löst.

Den så datakunnige har fått flera goda förslag och säkert blivit ännu kunnigare på kuppen. Dessutom kanske den så datakunnige även får sig en fundering på vilken ton man tar i inlägg till kollegor på forumet.

Nu tänkte jag bara avsluta med ytterligare ett tips - backup.
Idag finns det smarta backuplösningar som tankar över natten via nätet. Det är tryggt att ha data på åtminstone två fysiskt skilda platser. Speciellt på familjebilderma!
 
Så enkelt är det inte alls. Är man ordentligt datorkunnig så raderar man varenda spår av programmet på några minuter. Till och med jag besitter den kunskapen..

dom flesta människor har inte en aning om hur man gör dessa saker. de flesta bara provar att installera Trial versionen igen och så funkar det inte, precis som Norton och en del andra program har. (det är inte bara att gå in "lägg till/ta bort program" direkt.....du måste spola bort alla nycklar i "Regedit", etc.)


@janne. har aldrig bett om några moral kakor i denna tråd. (men visst, jag är väll den enda personen på Fotosidan.se som tankat hem torrents någonsin...eller hur)
men nu slut på all OFF TOPIC:...........åter till TOPIC:

är det nån som har reparerat jpeg med bra resultat förut ???? (vilket program använda ni då av, trial eller inte)

ps...om ni är intresserad över vad en "enkel" mobil kan göra i kamera-väg, kolla in dessa bilder.....(tagna helt original med min c902)

http://www.flickr.com/photos/21179102@N07/
 
Senast ändrad:
Du skall inte reparera jpeg filerna du måste återställa filallokeringstabellen

Vad kostade det att få det gjort hos en riktig firma ?

Mvh Mattias

vet ej riktigt. men skulle tippa på runt en tusing. (dom tar nog inte ens i skitet utan minst en 500, sen själva tiden för arbetet)

ok. som sagt så har jag aldrig återställt filallokeringstabellen förut....men det är väll det jag gjorde här....eller hur ?????

se bilden
55hy8l.jpg
 
Jag hade inte åsterställt fillalokeringen. Jag hade använt PC inspector. Funkade bra att installera på Vista 64 bits.
Sen hade jag scannat minnet och kopierat filerna till Hårddisken.
Sen hade jag sparat dom på en riktig HD, typ 2.5" Extern.

/Stefan
 
Jag lämnade meddelanden via länken på din profil.
http://www.fotosidan.se/member/sendmessage.htm?ID=152574

Handlade om torrent mm. Dessutom erbjudande att sända filer till mig eftersom jag har licensierat ex av RecoveryPRO vilket jag använt vid tillfällen då filer spökat på både CompactFlash och USB-minnen.

Att du inte får meddelanden, kan det ha med att göra att du är alldeles ny här på FS?

tack ändå janne. troligtvis har det med att göra att jag är helt ny.

scannar just nu usb minnet med getbackdata v4.0 (full working) har ca 20% kvar. detta ska bli MYCKET spännande o se om det funkar

1zhwmw.jpg
 

Bilagor

  • Namnlös.jpg
    Namnlös.jpg
    25.8 KB · Visningar: 273
Piratdiskussioner och förmedling av cracks får ni ta på någon annan sajt. Det är också en grundregel på Fotosidan att man skriver i sitt rätta namn. /admin
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.