Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Smarta presets för 1, 2 och 3 !?
- Trådstartare Dimage7d
- Start datum
indigo
Aktiv medlem
Det beror helt på vad du fotograferar skulle jag säga. Om du fotar bara JPEG t.ex, så skulle du kunna ha olika vitbalanser, det hade jag innan jag började fota RAW. Jag kunde ha t.ex. på ettan utomhus (vitbalans: soligt, ISO 100), på tvåan inomhus (lysrör eller tungsten, ISO 200-800) och trean blixtinställningar.
Om man fotar något specifikt, t.ex. konserter eller natur, så kan man ställa in lite olika inställningar till just det ändamålet.
Men allt eftersom jag har lärt mig kamerans alla knappar, så går det nästan snabbare att byta manuellt. Man får bara komma ihåg att spara om man har ändrat något som man vill ska stanna kvar till nästa gång man startar kameran.
/Jonatan
Om man fotar något specifikt, t.ex. konserter eller natur, så kan man ställa in lite olika inställningar till just det ändamålet.
Men allt eftersom jag har lärt mig kamerans alla knappar, så går det nästan snabbare att byta manuellt. Man får bara komma ihåg att spara om man har ändrat något som man vill ska stanna kvar till nästa gång man startar kameran.
/Jonatan
Dimage7d
Aktiv medlem
Jag kör RAW.
Provade och såg att man kan ställa in ZONE-HIGH och ZONE-LOW och spara dom på resp. knapp, det är ju ett sätt att komma åt dom snabbt och slippa gå via menyer.
Det skulle vara fräckt om man kunde göra egna program, typ skärpedjup eller sport och ladda ner i kameran. Alltså en helt egen kurva med bländare och slutartid kontra EV.
Provade och såg att man kan ställa in ZONE-HIGH och ZONE-LOW och spara dom på resp. knapp, det är ju ett sätt att komma åt dom snabbt och slippa gå via menyer.
Det skulle vara fräckt om man kunde göra egna program, typ skärpedjup eller sport och ladda ner i kameran. Alltså en helt egen kurva med bländare och slutartid kontra EV.