Annons

Smart val ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Imouse

Aktiv medlem
Hej , har funderat ett tag på att köpa ett telezoom och har kollat runt en hel del på internet,läst recensioner,trådar... helt enkelt det mesta samt att jag också postat en del just här på fotosidan men har dock inte fått riktigt den hjälp jag behövt!

Men iallafall har jag genom det jag läst och tittat på kommit fram till ett objektiv som jag tror ska passa mig ganska så bra, då jag inte hållt på med foto mer än 2-3 veckor.

http://www.cyberphoto.se/?info.php?article=793532

Det ska vara lite "allround" , tänkte fota lite sport/motorsport, porträtt och om det duger till det så blir det lite djur med.

Det ända jag söker är lite feedback rent ut sagt , tycker ni jag gör ett vettigt val eller finns det bättre i denna prisklass ?

Ps: Värt att notera är att det ska vara till en A200.


MVH Daniel
 
The_Smurf skrev:
Kolla på fotosidans recensionssida (hittas under "produkter" -> "recensioner" i menyn : )

Tror detta är det objektivet du funderar på.. http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=9388

För det första så förstår jag inte vad du menar att det är det objektivet jag söker, för det andra finnst det inte till sony och för det tredje vill jag ha feedback angående detta objektiv.

http://www.cyberphoto.se/?info.php?article=793532

Tänkte fråga en till sak då jag hittade detta objektiv från tamron, http://www.cyberphoto.se/?info.php?article=793532.

Vilken av dessa två objektiv lämpar sig bäst för mina ändamål ? (se ovan)

MVH Daniel
 
Senast ändrad:
Du länkar till ett Sigma AF 70-300/4-5.6 DG APO Zoom Macro till Canon med båda dina länkar. Är det meningen?
 
byt kanal...

Imouse skrev:
För det första så förstår jag inte vad du menar att det är det objektivet jag söker, för det andra finnst det inte till sony och för det tredje vill jag ha feedback angående detta objektiv.

http://www.cyberphoto.se/?info.php?article=793532

Tänkte fråga en till sak då jag hittade detta objektiv från tamron, http://www.cyberphoto.se/?info.php?article=793532.

Vilken av dessa två objektiv lämpar sig bäst för mina ändamål ? (se ovan)

MVH Daniel

Daniel Selin visar ju var du kan hitta användarfeedback på just det objektiv som du själv länkat till i inlägget innan. Han visar med sin länk och kommentaren att det FINNS recensioner på just DETTA objektiv. Om det nu inte finns med sonyfattning så var det kanske inte så smart att länka till detta objektiv i butik, eller...? Knappast Daniel S problem, iallafall.

Så nu vet du för det första vad Daniel S menade, för det andra, finns det inte med sonyfattning, så får du fråga i tråden efter FÖRSLAG PÅ LIKVÄRDIGA objektiv till Sonykamera, för det tredje finns det som sagt feedback av de FS-medlemmar som recenserat detta objektiv, färdigserverat till dig i den länk Daniel S la in...

Så till sist, om det ena objektivet inte passar till din kamera blir ju svaret ganska givet, köp det andra...

oops! Nu verkar det som om det andra objektivet inte säljs längre. Kanske kan du hitta ett begagnat bland radannonserna i så fall.
 
Re: byt kanal...

Petsan skrev:
Daniel Selin visar ju var du kan hitta användarfeedback på just det objektiv som du själv länkat till i inlägget innan. Han visar med sin länk och kommentaren att det FINNS recensioner på just DETTA objektiv. Om det nu inte finns med sonyfattning så var det kanske inte så smart att länka till detta objektiv i butik, eller...? Knappast Daniel S problem, iallafall.

Så nu vet du för det första vad Daniel S menade, för det andra, finns det inte med sonyfattning, så får du fråga i tråden efter FÖRSLAG PÅ LIKVÄRDIGA objektiv till Sonykamera, för det tredje finns det som sagt feedback av de FS-medlemmar som recenserat detta objektiv, färdigserverat till dig i den länk Daniel S la in...

Så till sist, om det ena objektivet inte passar till din kamera blir ju svaret ganska givet, köp det andra...

oops! Nu verkar det som om det andra objektivet inte säljs längre. Kanske kan du hitta ett begagnat bland radannonserna i så fall.

Det jag länkade till var med sonyfattning men när man länkar det så kommer man automatiskt till den med canon fattning så inte direkt mitt problem heller, gå in på cyberphoto och se själv...
 
Imouse skrev:
För det första så förstår jag inte vad du menar att det är det objektivet jag söker, för det andra finnst det inte till sony och för det tredje vill jag ha feedback angående detta objektiv.
Jag förstår fortfarande inte. Det objektiv som The_Smurf länkar till är väl samma som det du frågar efter??
Det är svårt att hjälpa dig om du själv inte länkar till rätt glugg.
Att infästningen till kamerahuset är iliga borde väl inte spela någon roll. Jag antar att objektivets prestanda är desamma oavsett infästning.

Är det ett Sigma AF 70-300/4-5.6 DG APO Zoom Macro som du funderar på att köpa så finns det som sagt masa recensioner att läsa. Jag har själv den gluggen (fast till Canon) och den funkar väl bra för med tanke på det låga priset. Den kräver något stegs nedbländning för bra resultat. Autofokusen är inte den snabbaste och mest träffsäkra men som sagt, säkert ett bra val i sin prisklass. "Macro"-funktionen är rätt kul också.
 
zuukit skrev:
Jag förstår fortfarande inte. Det objektiv som The_Smurf länkar till är väl samma som det du frågar efter??

Jag fattade inte heller i början då min länk var till canon fattning det va just det som förvirrade alla.
Det står dock att fattning finns för sony...

Men iaf, ja det är det objektivet jag söker och hur funkar det att foto sport med någon som har lite erfarenhet på det området?

Bländningstalet är det som anges som f-tal i kameran ?
Jag är ny inom foto så lite finns att lära men jag har för mig att f-tal är samma som bländartal.

MVH Daniel
 
Imouse skrev:
Men iaf, ja det är det objektivet jag söker och hur funkar det att foto sport med någon som har lite erfarenhet på det området?

Jag har motsvarande objektiv men till Nikon.

Med tanke på priset så är det oförskämt bra. Nedbländat 1/2-1 steg så är det riktigt skarpt upp till ca 250mm.

MEN. Det kräver bra ljusförhållanden då det är ljussvagt. OK att fota sport utomhus i bra väder med andra ord, men funkar inte så bra i t.ex. ishallar.
 
mannbro skrev:
Jag har motsvarande objektiv men till Nikon.

Med tanke på priset så är det oförskämt bra. Nedbländat 1/2-1 steg så är det riktigt skarpt upp till ca 250mm.

MEN. Det kräver bra ljusförhållanden då det är ljussvagt. OK att fota sport utomhus i bra väder med andra ord, men funkar inte så bra i t.ex. ishallar.

Okej ,att det kräver bra ljusförhållande bekymrar inte mig direkt eftersom att i princip alla bilder jag kommer att använda detta objektiv till kommer vara under bra ljusföhållande.
Så att det får bli ett Sigma AF 70-300/4-5.6 DG APO Zoom Macro till nästa vecka och gå runt och glassa med.

Tack för alla råd och hjälpande svar!

Daniel.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.