Ja man mins på olika sätt, Fuji var mycket tidiga med Face Detection i sina på den tiden så populära kompakt kamerorna, Nilsson på Foto som körde dom återkommande testerna av kompakterna som var så roligt att läsa om, enormt många vanliga Svensson köpte dessa kameror på den tiden, Fuji trummade på när dom kom med en modell som klarade av 20 ansikten tex. Eos 5D mark II hade mycket riktigt fått Ansikts detektering men den låg gömd i menyerna, när jag nämnde det för en då skicklig fotograf här på dessa sidor så ville han inte veta av dessa dumheter, det var mycket skämmigt men en sådan här kalle anka funktion. Det var mycket motstånd mot Live View i början också för att inte tala om EVF. Man i princip hånade StenÅke när han talade om fördelarna med EVF just att detta att man såg färdig bild i sökaren, jag tror jag skrev att vänta bara tills dom 2 stora Canon/Nikon verkligen kommer med EVF med sina system kameror som kommer det att vända snabbt, och så blev det så klart, oj vad bra med att se färdig bild och att autofokus kan läsa hela tiden i dessa spegelfria kameror, precis det som StenÅke kämpade med att berätta om men vilket motstånd StenÅke fick då i början.