Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Slumpad bild= kommentar..

Produkter
(logga in för att koppla)
Om man själv får en kommenterad automatiskt när man kommenterar den första "tvångsbilden" då?
de som inte har någon bild inlaggd kanske ska slippa..eller? :confused:

clindh skrev:
Nä, jag tror inte heller på tvång. Hellre då något roligt incitamentssystem.

På Utsidan.se har vi ett lekfullt "kottesystem"; bidrar man mycket på sajten genom att skriva artiklar, recensioner odyl får man fler kottar, vilket återspeglas i att man tillsammans med medlemsnamn ser 1-5 kottekorgar. En kotte "multnar" efter ett år så det gäller att ligga i om man vill ligga på topp, och nya medlemmar har också en chans att komma upp på topplistan med tiden.

En del tycker säkert det där är urfånigt men de flesta som bidrar verkar också bry sig om sin kottestatus. Folk älskar att synas och komma på topp, det märker vi här på fotosidan.se redan nu - eller hur... ;)

Är det nån tävling vi håller på med här på fotosidan? Jag tycker inte att det har nån större betydelse huruvida man bara kikar på sidan eller skriver en massa inlägg eller kommenterar bilder, det är väl upp till var & en.

Däremot så tycker jag att iden som det här forumet började med var kul, men det behöver väl inte vara ett tvång att kommentera bilden som dyker upp vid inloggning, man bör kunna hoppa över den.

För övrigt så tycker jag inte att det är nån brist på vare sig foruminlägg eller bildkommentarer.

Mvh, Larsa

larsaz skrev:

Är det nån tävling vi håller på med här på fotosidan? Jag tycker inte att det har nån större betydelse huruvida man bara kikar på sidan eller skriver en massa inlägg eller kommenterar bilder, det är väl upp till var & en.

Meningen med fotosidan är ju att få kritik på sina bilder i första hand..tycker inte det är schysst av folk som lägger upp bilder och får en hel del kommentarer och sedan inte kommenterar tillbaks..om folk inte kommenterar bilder och skriver inlägg så är det inte mycket mening med sidan alls, eller hur? :mad:

varför är det bara några få som ska stå för nästan alla kommentarer och inlägg? :confused:

kim99x skrev:

Meningen med fotosidan är ju att få kritik på sina bilder i första hand..tycker inte det är schysst av folk som lägger upp bilder och får en hel del kommentarer och sedan inte kommenterar tillbaks..om folk inte kommenterar bilder och skriver inlägg så är det inte mycket mening med sidan alls, eller hur? :mad:

varför är det bara några få som ska stå för nästan alla kommentarer och inlägg? :confused:

Jag tycker så här. Alla är inte så frispråkiga & har sånt självförtroende som du, vi kan inte begära att alla ska kommentera bilder i den omfattning som många gör, oberoende om dom själva lagt in bilder eller ej. Jag är själv lite lat med bildkommetarer ibland men får då & då tokryck & kommenterar. Jag har en känsla av att vissa kollar in medlemmars profil & kollar om denne är aktiv (godkänd) eller mindre aktiv (icke godkänd). Lite storebrorsfasoner faktiskt.

Man måste få vara som man är, vi kan inte tvinga människor att kommentera bilder.

Huvudsyftet med fotosidan måste väl ändå vara att ha kul & att lära sig saker av varandra. Vissa tillför mer kunskaper än andra, så är det bara...

Visst fan har vi kul!!!:D
Larsa

Nä man kan inte alls begära att folk ska lägga ned så orimligt mycket tid som jag gör :p
särskilt då om man använder modem...
men om man fått många kommentarer själv så tycker jag det är dåligt om man inte kommenterar tillbaks :mad:
Har man mod att lägga upp bilder för kritik, så har man nog mod att kommentera andras bilder oxå..man behöver ju inte betygsätta om man inte vill ;-)

Det är väl förståligt att man inte är så intresserad av att kommentera någons bilder om personen i fråga inte varit inloggad på 6 månader :p

Självklart kommenterar jag i första hand de som kommenterar mina bilder :rolleyes:

Javisst har vi kul! :D

Senast ändrad:
Först tyckte jag att det lät skitbra, varför inte bjuda på sig själv?

Men sedan kom jag ju på mig själv med att tycka tvärtom.

När mina bilder inte blivit kommenterade alls eller på länge så tar jag bort dem. Jag anser att det är ett bra mått på vad ni andra vill se och ett sätt för mig att utvecklas.

Om de (även om det är slumpvis) blir kommenterade med hjälp av tvång, så ger det mig mycket mindre, än en ärlig kommentar som någon gett efter att de reagerat på bilden, känslomässigt.

tyckte också förslaget lät bra i början..
men när man tänker efter så kommenterar man inte alla bilder man tittar på för vissa väcker inget intresse, eller känslor.. och visst ger man kritik också, men man isåfall försöker man ju utveckla, och hjälpa personen för att nästa gång kunna få en bättre bild.. och det kan ju jag säga att det kan jag inte göra alltid, och då blir det ju ingen kommentar heller...
Om det då skulle dyka upp en bild som jag inte gillar, som jag inte tycker är intressant eller kan komma med förslag på vad som skulle kunna förbättras, då kommer det också bli en dålig och tråkig kommentar, men jag måste skriva något bara för att jag ska komma vidare in på fotosidan.se
tycker inte man ska bli påtvingad till att ge kommentarer.. man kan göra sitt bästa ändå..
kanske skulle man kunna gå in på en sida (frivilligt) där det ligger fler (än två) slumpvalda bilder som man kan kolla på och ge kommentar..?

Ha en trevlig dag :D

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar