Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Slingshot 200
- Trådstartare StaffanH
- Start datum
MacMagnus
Aktiv medlem
Japp, jag har gjort fyra resor till Kambodja med en Slingshot 200 och ett 70-200/2.8, 60 macro, 24/1.8, 20/2.8, "normal zoom", SB-600 och en D80. Telet kan inte sitta på huset i väskan, men med övriga funkar det....
Det jag tycker är bäst med Slingshoten är att den går bra att bära tillsammans med en vanlig ryggsäck....
// Magnus;
http://home.livingat.org/index.aspx
Det jag tycker är bäst med Slingshoten är att den går bra att bära tillsammans med en vanlig ryggsäck....
// Magnus;
http://home.livingat.org/index.aspx
JohanNyqvist
Aktiv medlem
Intressant! Jag hade gett upp och tänkte köpa en Flipside 400, men fick nytändning och provade att verkligen möblera om min Slingshot 200. Planerar en resa till Ecuador och tyckte att Flipside verkar vara en bra idé, vad gäller att man tar ut grejerna på baksidan. Men jag var inte helt nöjd med att man mister den stora fördelen med Slingshot, som du nämner, att fortfarande kunna ha en ryggsäck på sig med andra grejer.
Men det går ju! Jag har fått ner ett Nikon 70-200 2,8 VR (längst upp), en Tamron 90 2,8 (längst till höger), en Tokina 11-16 2,8 (längst till vänster), samt en D90 med en 18-200 VR på, en 600-blixt (längst uppe till vänster) och lite filter, batterier, rengöring, laddare etc. Har rätt så mycket plats i toppfickan, för en tröja eller nått. Jag tror inte att ett batterigrepp får plats, men det kan man ju vara utan på en långresa om man ändå har med sig extra batterier.
Nu kan jag istället satsa pengar på en Soligor 1,4 PRO-konverter!
Det skulle dock vara intressant att veta hur du och andra har packad den. Jag är inte helt nöjd med min packning, då kameran trycker lite väl mycket på dragkedjan, och tyngden är aningens för mycket för den typen av bärsystem. Kanske går det att ha kameran liggande om man sätter på 90-gluggen, men det är ju 18-200an som kommer att sitta på mest.
Se här:
Men det går ju! Jag har fått ner ett Nikon 70-200 2,8 VR (längst upp), en Tamron 90 2,8 (längst till höger), en Tokina 11-16 2,8 (längst till vänster), samt en D90 med en 18-200 VR på, en 600-blixt (längst uppe till vänster) och lite filter, batterier, rengöring, laddare etc. Har rätt så mycket plats i toppfickan, för en tröja eller nått. Jag tror inte att ett batterigrepp får plats, men det kan man ju vara utan på en långresa om man ändå har med sig extra batterier.
Nu kan jag istället satsa pengar på en Soligor 1,4 PRO-konverter!
Det skulle dock vara intressant att veta hur du och andra har packad den. Jag är inte helt nöjd med min packning, då kameran trycker lite väl mycket på dragkedjan, och tyngden är aningens för mycket för den typen av bärsystem. Kanske går det att ha kameran liggande om man sätter på 90-gluggen, men det är ju 18-200an som kommer att sitta på mest.
Se här:
Bilagor
Falkman
Aktiv medlem
Även jag har en 200 som jag använder mest för kortare dagsturer, moderat packad med en D300 med påmonterat obektiv plus ett extra objektiv och lite tillbehör. Då är 200:an ett mycket bra alternativ. Man kan få i mycket mer då höjden, om ryggan ligger ned på golvet, är ganska generöst tilltagen.
Jag kommer defenitivt köpa en riktig rygga med två axelremmar då jag inte ser vitsen med att packa 200:an proppfull. För mig blir den då otymplig och alldeles för tung. Med en rem, i o f s bred och bra vadderad, blir ryggen snedbelastad och jag får ont i axlarna. Har man kameran hängandes runt halsen så funkar det bättre givetvis.
Att få ut kameran snabbt är ju en fördel men mestadels har man ju kameran hängandes runt halsen och då är 200:an som vilken ryggsäck som helst, fast med en rem, så den funktionen tycker jag aningens överskattad.
Jag kommer defenitivt köpa en riktig rygga med två axelremmar då jag inte ser vitsen med att packa 200:an proppfull. För mig blir den då otymplig och alldeles för tung. Med en rem, i o f s bred och bra vadderad, blir ryggen snedbelastad och jag får ont i axlarna. Har man kameran hängandes runt halsen så funkar det bättre givetvis.
Att få ut kameran snabbt är ju en fördel men mestadels har man ju kameran hängandes runt halsen och då är 200:an som vilken ryggsäck som helst, fast med en rem, så den funktionen tycker jag aningens överskattad.
Schappe
Aktiv medlem
Det skulle dock vara intressant att veta hur du och andra har packad den.
Jag har sett en sida på nätet där folk skickat in bilder på hur de har inrett sina fotoväskor, bl a en slingshot 200. Jag har för mig att man fick in " mest" genom att möblera om så att objektiven stoppas i fr "sidan" istället för "bakifrån" Tyvärr så kommer jag inte ihåg adressen. Någon annan kanske känner igen detta.
M V H Peter
matlep
Aktiv medlem
Göran Larsson
Aktiv medlem
Det är så jag använder både Slingshot 100 och 200. Jag öppnar aldrig locket förbi de blockerande spännena, men kommer trots det åt allt. Det fungerar så mycket bättre att jag inte kan förstå varför väskan inte är tillverkad så från början.Jag har för mig att man fick in " mest" genom att möblera om så att objektiven stoppas i fr "sidan" istället för "bakifrån"