Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Slänga fototidningar?

Produkter
(logga in för att koppla)

Ola Rockberg

Aktiv medlem
Rensar bokhyllan och hittar fem tidskriftsamlare med fototidningar, hmmm, vad göra? De är 4-5 år gamla. Slänga eller bära upp på vinden? Kommer jag någonsin att läsa dem om de står på vinden? Kommer jag någonsin att läsa dem om de står i bokhyllan?

Jag kanske hittar dom igen om 15 år och börjar bläddra och ser hur lika/olika kamerorna är då? Jag har kanske lärt känna någon fotograf som jag kan läsa om i en artikel från 2006? Jag kanske kan visa någon yngre fotointresserad hur det såg ut "förr"? Jag kanske helt enkelt bara bläddrar i dom om 15 år och minns ...!?

Njaaa, lutar nog åt att de hamnar i det runda arkivet istället ... eller!?

Jag har precis fått fyra tidsskriftsamlare med FOTO av pappa. några stycken från 50-talet de allra flesta från 70- och tidigt 80-tal.
Så himla kul att bläddra igenom dessa. 50-talarna var helt nya för mig, men de övriga minns jag hur jag bläddrade i när jag var ung och bodde hemma. Känner igen bilder, artiklar och annonser.

Spara åtminstone några ex om du inte vill ha kvar allihop.

Jag har några gamla Teknik för alla också. Där kunde man redan på 70-talet läsa om "global warming" som en effekt av koldioxiden som släpptes ut när vi förbrände olja. Man såg dock detta inte som något stort problem "för när det blir varmare, då förbrukar vi ju mindre olja". Ett självreglerande system :)

Petter ...

Annonsera ut dem på Blocket eller ebay om du inte vill ha kvar dem, det finns alltid någon som köper dem på de ställena. :)

/ Magnus

Jag köpte ett par årgångar Digital Foto på bibliotekets utförsäljning av gamla tidskrifter. Eftersom min utrustning och fotoshop också var från den tiden var det en perfekt kombination. Varför inte lämna dom till en loppis så kanske dom kommer att glädja någon?

Jag funderar på att ta med mina till tandläkarens väntrum nästa gång. För jag har tröttnat på Allers från 2008 och andra liknande tidningar ;)

Tack för alla bra tips ... tidningarna får stå en liten stund till innan deras öde avgörs. Snart snubblar någon på dom och då blir det bråttom :)

ANNONS