Annons

Skyltdockor

Produkter
(logga in för att koppla)

Johannes Tallroth

Aktiv medlem
Kanske inte helt rätt forum, men jag hittar inget bättre...
Jag jobbar med ett projekt där jag använder skyltdockor som en komponent i mina bilder.
Jag verkar dock ha haft en väldig tur då jag i GBG fick tillstånd att plåta skyltdockor i en butik under förra året...
När jag nu är i stort behov av nya bilder, där jag själv har större förutsättningar att påverka ljussättningen.
Jag bor numera i Malmö och noterar att många butiker nu skyltar om och därmed har så väl hela skyltdockor, som 'enskillda' delar 'liggande lite här och var' ;)
Detta skulle verkligen vara perfekt för mig att fotografera då jag hade kunnat få en väldigt stor mångfald när det gäller bilderna och dessutom bygga upp min bildbank inför kommande projekt.
Problemet är att det verkar vara omöjligt att få tillstånd att fotografera i varenda butik...
Har talat med ett antal butiksansvariga, som artigt förklarat att det inte går för sig. (Det ska dock sägas att butikerna tillhör olika kedjor och kanske därför har regler som kommer 'uppe ifrån')

Så frågan är enkel, någon som känner till någon butik i Malmö/Lund som jag borde besöka för att kanske få möjlighet att plåta?
Mvh
//Johannes

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar