Annons

skulle jag ångra mej?

Produkter
(logga in för att koppla)
Daniel ! Om du köper det 55-300 kommer du absolut inte att ångra dig!

Angåeende Tamron 70-300 med VC :

This lens is a very good performer representing good value for money without compromising quality. Tamron SP70-300mm f/4-5.6 Di VC USD: Pros
Very good optical performance
Good build quality
Ultrasonic drive
Effective vibration compensation system

Tamron SP70-300mm f/4-5.6 Di VC USD: Cons
Focusing a little slower than other silent focusing systems I've used.

Långsammare fokusering som minus !

som jag har förstått de då är 55-300 bra i bildkvalite men seg autofokus och lite klumpig manuell fokus, är de rätt? de kan iaf jag leva med.
fan jag skulle vilja se lite bilder som nån har tagit med den gluggen tillsammans med en d300s..kollat lite på nätet men ej funnit nåt. hittar ni?

som jag har förstått de då är 55-300 bra i bildkvalite men seg autofokus och lite klumpig manuell fokus, är de rätt? de kan iaf jag leva med.
fan jag skulle vilja se lite bilder som nån har tagit med den gluggen tillsammans med en d300s..kollat lite på nätet men ej funnit nåt. hittar ni?

Nikon 55-300 kostar 3390kr och Tamron 70-300 kostar 4490kr. Den senare är designad för fullformat (mindre vinjettering), är skarpare, ljusstarkare, bättre byggd, har snabbare AF med ringformad ultra-sonicmotor, manuell fokus utan att flytta en knapp, har avståndsskala, har bajonett i metall, väger 44% mer (lägre kilopris;). Jag vet var jag lagt mina pengar om valet stod mellan dessa två.

http://www.fotokungen.com/nikon-afs-553004556g-ed-dx-vr-ii-p-4868.aspx
http://www.fotokungen.com/tamron-af-70300456-di-vc-usd-for-nikon-p-4893.aspx

om jag köpte nikons nya 55-300 telezoom?
har tänkt använda den till min d300s. har den bra bildkvalite den linsen?
vill ha så många svar som möjligt.

tack

Nej, jag har inget liv så jag kan fortsätta.

Vi kan väl för tusan inte veta om du skulle ångra dig! Du måste fråga något som vi kan hjälpa dig med. Troligen avser du med din fråga, att så många som möjligt ska berätta om vad de tycker om 55-300.

Exakt 8 medlemmar har detta objektiv i sin "väska", så du kan faktiskt inte ha så stor chans att få omdömen. Dessutom har ingen av dessa ännu skrivbit en recension.

Recensioner på nätet kan du hitta precis lika lätt som vi andra.

Per.

ref: http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=21086

Nej, jag har inget liv så jag kan fortsätta.

Vi kan väl för tusan inte veta om du skulle ångra dig! Du måste fråga något som vi kan hjälpa dig med. Troligen avser du med din fråga, att så många som möjligt ska berätta om vad de tycker om 55-300.

Exakt 8 medlemmar har detta objektiv i sin "väska", så du kan faktiskt inte ha så stor chans att få omdömen. Dessutom har ingen av dessa ännu skrivbit en recension.

Recensioner på nätet kan du hitta precis lika lätt som vi andra.

Per.

ref: http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=21086

jaha så du dum förklarar mej eller?

Daniel ! Skippa både 55-300 och Tamron och köp Nikon 70-300VR,särskilt till det priset som Damm På Sensorn länkade till och du kommer att bli mer än nöjd !

jag håller med dej helt klart.
antingen har dom inget liv eller så saknar dom kunskapen att hjälpa andra.
dom vill bara hitta fel hela tiden...

Påstår du att jag inte har hjälpt dig?

Tror du att jag skrev att du borde skriva tydligare titlar av något annat skäl än att du kulle få fler svar?

Och på frågan om du skulle ångra dig, det kan jag inte tänka mig men jag vet att du kommer att skapa 15 trådar om att det låter annorlunda och luktar annorlunda och har en annan färg än dina andra objektiv.

Påstår du att jag inte har hjälpt dig?

Tror du att jag skrev att du borde skriva tydligare titlar av något annat skäl än att du kulle få fler svar?

Och på frågan om du skulle ångra dig, det kan jag inte tänka mig men jag vet att du kommer att skapa 15 trådar om att det låter annorlunda och luktar annorlunda och har en annan färg än dina andra objektiv.

du var inte inräknad i den posten...vet väl själv att du hjälpt mej med dina svar. du kanske inte ska dra alla över en kam.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto