Annons

Skrivare för posters

Produkter
(logga in för att koppla)

Isakhedram

Ny medlem
Söker tips på en bra skrivare för att printa ut mina egen målade posters. Ska kunna skriva ut A4 men gärna A3 också, budgeten är på ca 2000kr men gärna billigare! Helt ny inom detta området men känns som det borde vara billigare att skriva ut själv kontra vad tex Crimson tar för dom storlekarna.

Tack på förhand!
 
Sorry ...
Har du bara 2000:- som budget får du ingen bra skrivare som är ny, du får jämföra hur mycket som du vill ha utskrivet mot att köpa en skrivare med bra kvalité. Lycka till
 
Det kanske ser ut som om hemmautskrifter är billiga, när man räknar på vad man KAN göra - många stora utskrifter, använda upp allt bläck, slå ut skrivarens kostnad på massor av utskrifter...

När man räknar ihop allt, inklusive kostnaderna för de utskrifter man kastar därför att färgerna, uppskärpningen eller något annat blev lite fel, så blir det väldigt dyrt att skriva ut själv.
 
Jag håller med föregående talare.
Jag har haft fotoskrivare i över 20 år och kom snart fram till att en bild utskriven på fotopapper kostar i runda tal dubbelt så mycket som fotopappret. Den nuvarande fotoskrivaren är en 8 år gammal Canon Pro-100 och den drar som alla Canonskrivare mycket bläck vid "morgongymnastiken" när den körs igång. Priset per skrivarkopia är nog minst i paritet med en kopia från Crimson vad jag har sett. Kvalitén på utskrifterna är minst lika bra eller bättre, men som sagt, det kostar, och kräver en del kunskap om hur man gör en utskrift. Men det är mycket sällan det blir fel på en utskrift. En välkalibrerad skärm är en förutsättning.
Fördelen med egen skrivare är att man har tillgång till lite olika papperstyper och slipper vänta på resultatet.

För utskrift av handlingar har jag en liten HP laserskrivare, stor som en skokartong, som alltid är i gång och som spottar fram ett knivskarpt a4 på några sekunder.

Min fru har en nu ganska gammal Canon Pixma iP 2600 som har en svart och en trefärgspatron och där skrivarhuvudena är integrerade i patronerna och följaktligen rätt dyra och numera svåra att få tag i. Men ny patron ger nytt skrivarhuvud och man slipper oroas för haveri eller igensättning på skrivarhuvudet vilket drabbat mina tidigare Canonskrivare, dock efter många års tjänst. Matad med rätt papper och rätt inställd kan den här skrivaren ge bra fotoutskrifter.
 
ANNONS