ANNONS
Annons

Skriva till minneskort

Produkter
(logga in för att koppla)

Fredrik Persson

Ny medlem
Jag tänkte eventuellt köpa en CD-brännare så att man kan framkalla sina bilder. Jag sitter med ett gammalt modem och alla mina bilder har jag fört över från minneskortet till min dator.

Nu har jag plötsligt fått för mig att det borde ju gå bra att skriva från datorn till minneskortet via kameran, det går ju trots allt bra på andra hållet. Ändå finns det en gnagande känsla att jag någonstans har läst att man inte kan/ska göra detta eftersom det kan skada kameran/minneskortet.

Är det någon som vet eller har testat detta?

Jag sitter med en Minolta DiMAGE Z2 och ett SD Ultra II 512 MB minneskort (som har fungerat lysande ihop genom ett OS, ett bröllop och en längre resa genom Sverige)

Fredrik

Det har jag aldrig hört.
Jag brukar inte vanligen flytta saker TILL kortet, men det har funkat utmärkt när jag gjort det. Om kameran kan skriva till kortet och man kan göra det via en kort läsare, varför skulle man inte kunna göra det via kameran då?

Jag har gjort så ett par gånger. Fungerade utmärkt.
Nyligen höll jag ett föredrag och hade min powerpoint nedbränd på en cd. Men eftersom jag hade min kamera med hade jag också lagrat presentationen i kameran som en extra reserv mot dålig cd-läsare där jag skulle uppträda.

Jag har vid åtskilliga tillfällen använt mina minneskort som USB-minnen. Först var det ett 32 MB SmartMedia och numera ett 256 MB Compact Flash. Inga problem alls, och det går fortfarande att fota även om det ligger andra filer på kortet (så länge det finns plats kvar alltså...).

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar