jonas_lindquist
Aktiv medlem
Händer det någonting? Jag vill veta hur detta slutar!
//JonasL
//JonasL
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
ECG skrev:
Jag skrev ett brev till skivbolaget och hotade både med betalningsföreläggande och stämning om de inte betalade inom 5 arbetsdagar. Det enda jag fick var ett telefonsamtal från en i bandet - fast jag krävt skriftligt svar - och ett förslag om förlikning som var så befängt så det är inte sant...
Jag försökte det men det gick inte hem. Tar de av bandets pengar kan de inte göra alla PR-grejer de tänkt sig. Då säljer de färre skivor och då blir det mindre pengar till båda, vilket motverkar deras syfte. Men som sagt, det lyssnade de inte på.LeadHead skrev:
Jag skulle klargöra för medlemmarna i bandet att det är skivbolaget som är ansvariga och inte bandet. Ganska sniket av bolaget att låta bandet gå deras ärenden...
ECG skrev:
Tar de av bandets pengar kan de inte göra alla PR-grejer de tänkt sig. Då säljer de färre skivor och då blir det mindre pengar till båda, vilket motverkar deras syfte.
Jadu, säg det. Nej det är inte samma personer.PMD skrev:
Varför i hela friden skulle skivbolaget ta av bandets pengar för att ersätta dig? Skivbolaget får väl ta av sina egna pengar? Eller är skivbolaget och bandet samma personer?
PD
Då borde det ju vara rätt klart vem som har bäst förhandlingsposition.ECG skrev:
De vill absolut inte ha en stämning mot sig eller att det läcker till pressen.
ECG skrev:
Ska jag ge dem ett förslag eller är det bättre att de ger mig ett?
Jag uttryckte mig nog lite otydligt med flit eftersom jag inte kan skriva exakt vad som händer. Jag har kontaktat diverse rådgivare/experter och skrivt det i breven till skivbolaget. Sen visade det sig att de tagit kontakt med en av dem och denne kontaktade i sin tur mig och ville bli anlitad av mig! Hur ska man ställa sig till det? Jag tyckte att det verkade lite konstigt...HDFS) (KGS skrev:
Behövs det jurister så ska du ha din egen. Den jurist bolaget betalar lär stå på deras sida...
ECG skrev:
Jag tyckte att det verkade lite konstigt...