Annons

Skillnad på Sigma EF 500 Super och Super2

Produkter
(logga in för att koppla)

jtkarlsson

Aktiv medlem
Vilken skillnad är det egentligen på dessa?
Spelar det någon roll vilken man väljer?

Cyberphoto säljer Super för 2290:- och Scandinavian säljer Super2 för 2395.

Kameran den ska användas med är en KM D5D.

/Thomas

Mejla dem. De brukar vara duktiga att svara. Fast du lär ju inte få svar idag. Finns inte infon på sigmas hemsida?

/AnWi

Det finns ingen som heter Super 2, det är ingen skillnad (fråga inte varför dom kallar den super 2 :p)

Jag har en "Super" och en polare har en "Super 2" och dom är identiska, förutom att dom är för olika kameror.
Det står inte ens Super 2 någonstans på den eller på kartongen eller något.

FILM) (Anddje skrev:
Det finns ingen som heter Super 2, det är ingen skillnad (fråga inte varför dom kallar den super 2 :p)

Jag har en "Super" och en polare har en "Super 2" och dom är identiska, förutom att dom är för olika kameror.
Det står inte ens Super 2 någonstans på den eller på kartongen eller något.

OK.

Tack för informationen. Man reagerar ju när ett ställe kallar den Super och ett annat SuperII.
Jag har redan hunnit slänga iväg frågan till Cyber och Scandinavian. Får se vad de säger.

På bilden som Scandinavian har, ser det ut som det sitter en liten fot på blixten.
Någon som vet något om det?

/Thomas

vad jag har fattat så är super2 för canon och klarar canons e-ttl II.

Den lilla foten är mkt praktisk när man använder blixten som trådlös slav till den inbyggda blixten.

FILM) (Anddje skrev:
Du får med en blixtfot så att den kan stå själv när du kör trådlöst. Det får du med alla blixtar.

OK, då skiljer det inte på den punkten heller.

Varken Cyberphoto eller Scandinavian Photo har blixten på lager.
Någon som vet någon webbutik som har den i lager?

/Thomas

jtkarlsson skrev:
Varken Cyberphoto eller Scandinavian Photo har blixten på lager.
Någon som vet någon webbutik som har den i lager?
Om du har någon Expertbutik i närheten kan du gå dit och höra med dom, Expert är generalagent för Sigma i sverige, köpte min förra vintern för typ 2500kr på Expert.

FILM) (Anddje skrev:
Om du har någon Expertbutik i närheten kan du gå dit och höra med dom, Expert är generalagent för Sigma i sverige, köpte min förra vintern för typ 2500kr på Expert.

Expert är inte längre generalagent. Det är Tura som tar Sigma till Sverige nuförtiden.

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar