ANNONS
Annons

Skillnad mellan F90 och F90x?

Produkter
(logga in för att koppla)

maddesorinder

Ny medlem
Jag undrar vilken skillnaden är mellan Nikonhusen F90 och F90x, samt vilka de positiva resp. negativa sakerna med kamerorna? Har ju lagt märke till att alla har f90x...

Svara gärna med lättförståeliga svar, är en gröngöling.

/Madde S.

Jag känner inte till skillnaderna mellan de båda husen. Däremot hade jag tidigare en F90 och den har jag bara goda minnen av. En kamera jag verkligen gillade och som hängde med mig precis överallt. Så när du ber om negativa saker: Det finns inga.

maddesorinder skrev:
Jag undrar vilken skillnaden är mellan Nikonhusen F90 och F90x, samt vilka de positiva resp. negativa sakerna med kamerorna? Har ju lagt märke till att alla har f90x...

Svara gärna med lättförståeliga svar, är en gröngöling.

/Madde S.

F90x kom senare, jag tror det var bara ett år efteråt, därför dominerar F90x.

Själv har jag en F90 men den finns inte med här på fotosidan så jag var tvungen att fylla i F90x.

Jag har inte använt min F90 sedan jag köpte digitalkamera 2001-03, jag tror jag tagit 8-10 000 bilder med den. Stoppade i batterierna i veckan och den funkade perfekt. Härligt ljud i motor och slutare. Ligger bra i handen.

Har en F90X. Love it.
Lite snabbare än F90 i fokusen om man nu behöver det.
Är inte så bekant hur F90 exponerar. Men F90X:en exponerar som en gud.
MvH/-Anders (som numer hatar och har D100:an som inte har en chans.) Köp en riktig film eller diascanner i stället.)

Tack

Tack så mycket för svaren!
Känner mig lite tryggare i att ha köpt en f90 nu. Är nybörjare och kommer nog inte märka nån större skillnad! :)

ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.