Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Skillnad mellan 2 objektiv
- Trådstartare agge28
- Start datum
sagan
Avslutat medlemskap
Det är ingen större skillnad frånsett vikt/ljusstyrka.
En skillnad är att Sigman har högerzoom och Canonobjektivet har vänsterzoom (hållet man vrider för att zooma in).
Den fungerar granterat fint på en 300D.
Jag har använt den till min 10D och den ger mycket skarpt och fin resultat även på full öpning (f/2.8).
En skillnad är att Sigman har högerzoom och Canonobjektivet har vänsterzoom (hållet man vrider för att zooma in).
Den fungerar granterat fint på en 300D.
Jag har använt den till min 10D och den ger mycket skarpt och fin resultat även på full öpning (f/2.8).
Jag skulle valt Canonobjektivet. Dels för att det är lättare och smidigare och dels för att jag vill minnas att jag sett i jämförelser att det är skarpare vidöppet vid f/4 än Sigmat är nedbländat ett steg till motsvarande bländare. Det sistnämnda är dock andrahandsuppgifter så det skall du ta med en nypa salt. Men mindre och lättare är det garanterat.
sagan
Avslutat medlemskap
En jämförelse mellan Canon 70-200/f2.8 USM L och Sigma 70-200/f2.8 EX HSM APO:
http://www.naturephotographers.net/mg0600-1.html
Ett plus med Sigmaobjektivet är oxå att stativfäste medföljer (utan extra kostnad).
http://www.naturephotographers.net/mg0600-1.html
Ett plus med Sigmaobjektivet är oxå att stativfäste medföljer (utan extra kostnad).
sagan
Avslutat medlemskap
sagan
Avslutat medlemskap
sagan
Avslutat medlemskap
agge28 skrev:
En fråga till.
Kan man använda konverter t,ex 1,4 när man fotar digitalt.
Mvh Agneta
Med en 2x konverter så kommer inte AF att fungera med Canonobjektivet eftersom den är för ljussvag...1.4x fungerar därimot.
2x och AF fungerar fint med Sigmaobjektivet.