Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Skillnad Lightroom
- Trådstartare nakeP
- Start datum
Astroscapist
Aktiv medlem
Det är skillnad.
nakeP
Aktiv medlem
Vad är skillnaden? Vilket alternativ rekommenderas?Det är skillnad.
JFfoto
Avslutat medlemskap
alfin
Aktiv medlem
Köpversionen uppdateras inte med nya funktioner, bara buggfixar och nya kameror. Vilken du väljer beror på om du vill ha alla (de är ganska få!) senaste funktionerna. Något att fundera över är kanske om det överhuvudtaget kommer en LR7 eller om man bara kan prenumerera i framtiden. I så fall kan du lika gärna välja CC redan nu, men de som vet hur det blir berättar inte...Vad är skillnaden? Vilket alternativ rekommenderas?
nakeP
Aktiv medlem
Tack för den länken! Nu är det helt klart vad jag tänker skaffa! PS/LR cc!
Tack Jonny!
JFfoto
Avslutat medlemskap
Tack för den länken! Nu är det helt klart vad jag tänker skaffa! PS/LR cc!
Tack Jonny!
Varsegod, det är vad jag skaffade också, man får ju även photoshop då också, går ju att testa en viss period först, 30 dagar eller vad det var, sen kan man köpa.
matnyttige
Aktiv medlem
Man märker att Adobe vill "tvinga" en att välja CC-versionerna för att få kunder som betalar en summa varje månad. (Få mig tänka på gymkorten som säljs mycket av i början av året och många besökare då men efter ett tag har flertalet slutat gå men betalar likväl). Vad man än klickar på www.adobe.se och söker efter Lightroom så vill man komma till CC-versionen
Det är stört omöjligt att hitta den fristående versionen av Lightroom 6 på deras hemsida.
Någon som kan hjälpa mig?
Det är stört omöjligt att hitta den fristående versionen av Lightroom 6 på deras hemsida.
matnyttige
Aktiv medlem
Ja, det är sant. Det är nog bättre.I stort sett alla fotohandlare kan ju sälja den till dig så varför leta på Adobe?
Har version 4.4 nu och ville göra en uppdatering men läste då att jag måste ha serienumret och jag har (troligtvis) städat bort CD'n mm. Kollade med Adobe (engelsk support) och de sa jag kunde ladda ner gratisverionen för test och sedan ringa svenska Adobe som skulle hjälpa mig vidare om jag hade kvittot kvar (vilket jag har). Men på svenska Adobe sa de att de inte kan hjälpa mig. Uselt av Adobe!
Abe Normal
Aktiv medlem
Man märker att Adobe vill "tvinga" en att välja CC-versionerna för att få kunder som betalar en summa varje månad. (Få mig tänka på gymkorten som säljs mycket av i början av året och många besökare då men efter ett tag har flertalet slutat gå men betalar likväl). Vad man än klickar på www.adobe.se och söker efter Lightroom så vill man komma till CC-versionen
Längst ner till höger på sidan..
https://www.adobe.com/se/products/photoshop-lightroom.html?promoid=KLXLX
matnyttige
Aktiv medlem
Längst ner till höger på sidan..
https://www.adobe.com/se/products/photoshop-lightroom.html?promoid=KLXLX
Nix! Det är väl CC-versionen (dvs den man måste betala för varje månad. Inget för en snåljåp som mig)?
afe
Aktiv medlem
Nix! Det är väl CC-versionen (dvs den man måste betala för varje månad. Inget för en snåljåp som mig)?
Längst ner till höger på den sidan hittar du detta:
.
Bilagor
matnyttige
Aktiv medlem
Jo, men när man klickar där kommer man tillbaka.
iSolen.se
Guest
Sist jag kollade fick man även photoshop för dessa pengar.
Abe Normal
Aktiv medlem
Längst ner till höger på den sidan hittar du detta:
.
Exakt
Såg att det blev rundgång, ring supporten. LR6 går att köpa online.
Abe Normal
Aktiv medlem
Hittade denna, från USA med nedladdning. Du kan också klicka dig fram till Adobe, då blir det 149 USD
http://owenbillcliffe.co.uk/lightroom-6-standalone-upgrade/
http://owenbillcliffe.co.uk/lightroom-6-standalone-upgrade/
nakeP
Aktiv medlem
I länken: välj "Meny", "Alla produkter", där finns LR att köpa för 1175kr. inkl. moms!
Åke P
Erik Schalin
Aktiv medlem
För att hitta ditt serienummer till LR4, prova med att logga in på ditt Adobe-konto.
Där borde den informationen finnas.
Har du glömt lösenordet så borde Adobes support kunna hjälpa dig in igen.
Det bör ge dig halva priset på LR 6.
PS DeHaze finns att få tag på som plugin till LR6 på ngt sätt. DS
Där borde den informationen finnas.
Har du glömt lösenordet så borde Adobes support kunna hjälpa dig in igen.
Det bör ge dig halva priset på LR 6.
xerent
Aktiv medlem
https://cutthruthefog.wordpress.com/lightroom-6-dehaze/
Dock enligt kommentarerna där så verkar Adobe ha spärrat så att den inte fungerar med Lightroom 6.3. Den fungerar dock för mig med Lightroom 6.2.
När jag köpte Lightroom blev jag redigt besviken på att Dehaze inte fanns med i den fristående versionen. Inte någonstans - över huvud taget - fanns den informationen tillgänglig från Adobe. Dessutom var det otroligt krångligt att köpa den över huvud taget. Fick leta upp en tutorial på en blogg för att lyckas. Helt otroligt. Riktigt, riktigt dåligt av Adobe i min åsikt.