ANNONS
Annons

Skillnad Lightroom

Produkter
(logga in för att koppla)

nakeP

Aktiv medlem
Någon som vet om det är samma version av Lightroom man får, om man prenumererar på PS/LR, eller om man köper LR? Har haft LR cc som testversion.
Mvh Åke!

Vad är skillnaden? Vilket alternativ rekommenderas?
Köpversionen uppdateras inte med nya funktioner, bara buggfixar och nya kameror. Vilken du väljer beror på om du vill ha alla (de är ganska få!) senaste funktionerna. Något att fundera över är kanske om det överhuvudtaget kommer en LR7 eller om man bara kan prenumerera i framtiden. I så fall kan du lika gärna välja CC redan nu, men de som vet hur det blir berättar inte...

Tack för den länken! Nu är det helt klart vad jag tänker skaffa! PS/LR cc!
Tack Jonny!

Varsegod, det är vad jag skaffade också, man får ju även photoshop då också, går ju att testa en viss period först, 30 dagar eller vad det var, sen kan man köpa.

Man märker att Adobe vill "tvinga" en att välja CC-versionerna för att få kunder som betalar en summa varje månad. (Få mig tänka på gymkorten som säljs mycket av i början av året och många besökare då men efter ett tag har flertalet slutat gå men betalar likväl). Vad man än klickar på www.adobe.se och söker efter Lightroom så vill man komma till CC-versionen

Det är stört omöjligt att hitta den fristående versionen av Lightroom 6 på deras hemsida.
Någon som kan hjälpa mig?

I stort sett alla fotohandlare kan ju sälja den till dig så varför leta på Adobe?
Ja, det är sant. Det är nog bättre.

Har version 4.4 nu och ville göra en uppdatering men läste då att jag måste ha serienumret och jag har (troligtvis) städat bort CD'n mm. Kollade med Adobe (engelsk support) och de sa jag kunde ladda ner gratisverionen för test och sedan ringa svenska Adobe som skulle hjälpa mig vidare om jag hade kvittot kvar (vilket jag har). Men på svenska Adobe sa de att de inte kan hjälpa mig. Uselt av Adobe!

Man märker att Adobe vill "tvinga" en att välja CC-versionerna för att få kunder som betalar en summa varje månad. (Få mig tänka på gymkorten som säljs mycket av i början av året och många besökare då men efter ett tag har flertalet slutat gå men betalar likväl). Vad man än klickar på www.adobe.se och söker efter Lightroom så vill man komma till CC-versionen

Det är stört omöjligt att hitta den fristående versionen av Lightroom 6 på deras hemsida.
Någon som kan hjälpa mig?

Längst ner till höger på sidan..

https://www.adobe.com/se/products/photoshop-lightroom.html?promoid=KLXLX

För att hitta ditt serienummer till LR4, prova med att logga in på ditt Adobe-konto.
Där borde den informationen finnas.
Har du glömt lösenordet så borde Adobes support kunna hjälpa dig in igen.
Det bör ge dig halva priset på LR 6.
PS DeHaze finns att få tag på som plugin till LR6 på ngt sätt. DS

PS DeHaze finns att få tag på som plugin till LR6 på ngt sätt. DS

https://cutthruthefog.wordpress.com/lightroom-6-dehaze/

Dock enligt kommentarerna där så verkar Adobe ha spärrat så att den inte fungerar med Lightroom 6.3. Den fungerar dock för mig med Lightroom 6.2.

När jag köpte Lightroom blev jag redigt besviken på att Dehaze inte fanns med i den fristående versionen. Inte någonstans - över huvud taget - fanns den informationen tillgänglig från Adobe. Dessutom var det otroligt krångligt att köpa den över huvud taget. Fick leta upp en tutorial på en blogg för att lyckas. Helt otroligt. Riktigt, riktigt dåligt av Adobe i min åsikt. :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar