Advertisement
ANNONS
Annons

skicka kameran på service

Produkter
(logga in för att koppla)

punchline82

Aktiv medlem
jag bor i huddungeby, den närmsta stora staden är nog uppsala.
jag undrar hur de går till när man lämnar in sin kamera för "besiktning", alltså inte reperation utan bara en enkel genomgång av kameran för att hitta nåt som behöver åtgärdas.
vart kan man göra de?
tar det lång tid att göra detta eller lämnar man in den så är de klart på en timme?
eller måste den ligga i veckor?
sen undrar jag fall man kan skicka den till ett ställe som gör detta, såfall vart då?
eller finns det en sådan verkstad i närheten av uppsala eller västerås?
har googlat och sökt på nätet men hittar bara återförsäljare. inte direkt nån service butik. jag har hört att man ska lämna in sin kamera 1 gång per år för att kolla så allt står rätt till å de är väl dags nu. hur mycket kostar en sådan grej?
kameran är köpt utomlands så de finns ingen direkt prislista i svenska butiker i kartongen. eller det finns inget alls som tyder på detta jag frågar om.

tack på förhand
 
Det beror nog mest på att det inte är något man behöver bekymra sig om ;-)

Återigen, du bekymrar dig alldeles för mycket för kameran. Den kameran du just köpt är en av de absolut mest tåliga på marknaden, risken att du skulle slita ut den är i stort sett noll. Går kameran sönder kan du ju lämna in den på lagning då.

Nikon har något som kallas Check&Clean som de kan göra. Dessutom har de gratis sensorrenblåsning och lite annat enkelt på fotomässan i Stockholm om en vecka.
 
Det beror nog mest på att det inte är något man behöver bekymra sig om ;-)

Återigen, du bekymrar dig alldeles för mycket för kameran. Den kameran du just köpt är en av de absolut mest tåliga på marknaden, risken att du skulle slita ut den är i stort sett noll. Går kameran sönder kan du ju lämna in den på lagning då.

Nikon har något som kallas Check&Clean som de kan göra. Dessutom har de gratis sensorrenblåsning och lite annat enkelt på fotomässan i Stockholm om en vecka.

vart hittar man den då?
alltså check and clean?
kan man skicka in kameran eller ska man komma personligen?
ligger de i sthlm?
 
Nikon ligger i Solna.

Eftersom jag inte oroar mig så vet jag inte hur Check&Clean funkar. Men ring och fråga dem!

Jag kan möjligen sträcka mig till att lämna in den på mässan så de tittar lite på den eftersom det är gratis, men jag skulle aldrig betala för något så simpelt som en sensorrengöring.

Finns det någon orsak till att du vill lämna in den på service?

Don't fix it if it ain't broken :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.