Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Skicka högupplösta bilder
- Trådstartare Tweedy
- Start datum
Starslin.se
Aktiv medlem
Vart?
Hej.
Vart ska du skicka dem?
Kund, eller "fotoframkallning"?
//Henric
Hej.
Vart ska du skicka dem?
Kund, eller "fotoframkallning"?
//Henric
gholen
Aktiv medlem
Hejsan!
Jag skickar en del högupplösta bilder och det är lite drygt o maila dom två o två typ.
HUr brukar ni skicka högupplösta bilder smidigast?
mvh Emma
Via FTP (din eventuella hemsida borde ha stöd för det)
Via sprend.com (gäller dock bara en gång, så din kund måste ha en fungerande stabil koppling).
Via gmail.com (stöd för stora filer)
Via irc (kräver direktkoppling med kunden)
lumor_
Aktiv medlem
Jag använder ofta Sprend, en gratistjänst för filöverföring för upp till 2 GB.
www.sprend.com
Där laddar man upp bilderna packade i t ex en zip-fil. Den man skickar till kan ladda ner en gång, sedan försvinner filen från sprend-servern.
www.sprend.com
Där laddar man upp bilderna packade i t ex en zip-fil. Den man skickar till kan ladda ner en gång, sedan försvinner filen från sprend-servern.
martinh
Aktiv medlem
Jag använder www.dropbox.com
Är det en återkommande kund så kam man be dem installera programmet och bara dela en folder. Då dyker bilderna upp hos dem allt eftersom jag lägger dit dem.
Är det en kund som inte kan/vill köra programmet så kan man använda de publika foldrarna i Dropbox, då lägger man filen där och mailar bara länken.
Sen finns det massa andra fördelar med det programmet men det är utanför trådens omfång.
Är det en återkommande kund så kam man be dem installera programmet och bara dela en folder. Då dyker bilderna upp hos dem allt eftersom jag lägger dit dem.
Är det en kund som inte kan/vill köra programmet så kan man använda de publika foldrarna i Dropbox, då lägger man filen där och mailar bara länken.
Sen finns det massa andra fördelar med det programmet men det är utanför trådens omfång.
rendahl
Ny medlem
Jag använder
http://www.skickafilen.se/ upp till 2GB
eller www.skype.com som har obegränsat.
Jag har skickat bildfiler som är 45GB på skype
Med vänlig hälsning Patrik
http://www.skickafilen.se/ upp till 2GB
eller www.skype.com som har obegränsat.
Jag har skickat bildfiler som är 45GB på skype
Med vänlig hälsning Patrik