Annons

Skapartorka!?!

Produkter
(logga in för att koppla)

Olof_H

Medlem
Sen jag köpte min nya kamera har jag tagit en jäkla massa foton. Jag har varit på en 3 månaders resa och har 5000 bilder från den, även varit i Italien en gång, fotat mycket på jobbet(jobbar inom försvaret)
Jag är jäkla nöjd med mina bilder, kan titta på dem på datorn och vara jäkligt nöjd med mycket - och det är kul. MEN:

Jag har en skapartorka när det gäller att göra något av mina bilder. Har försökt mig på att göra fotoböcker, men jag har svårt att avgöra om:

Hur mycket ska jag sortera bort?

Ska resebilder bara vara "bilder från resan", hur kombinerar man alla häftiga, kontnärliga bilder på resan med mer "vardagsbilder" från typ stranden/hotellet?

Om man gör en fotobok, då måste väl bilderna på sidorna vara "layout" mässigt snyggt utlagda, och då hakar jag upp mig på det!?

Ska det vara text till bilderna, utan text är vissa svåra att första och det kan låta så tillgjort med text till bilder.

Nu har jag typ fotokramp. Jag orkar inte sätta mig ner och återigen för 90ende gången börja sortera bilder från olika resor och grejer man fotat. Inte heller lika sugen på att fota, för det blir ju bara "mer" jobb att lägga på is.
Hur ska jag göra för att komma igång?
Finns det nån kurs eller liknande man kan läsa i ämnet?

Jag skulle verkligen vilja göra något, för jag är nöjd med mina bilder, men får verkligen magont av att tänka på att jag måste göra något av dem, men annars kommer dom ju bara ligga och ruttna. Hur kommer jag ur krampen?

Hjälp mig!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.