ANNONS
Annons

Skall vi hjälpa varandra att våga plåta folk på stan...?

Produkter
(logga in för att koppla)
Det är ett jättekul initiativ, oavsett om jag kan delta eller inte hoppas jag på en rapport om hur missionen avlöpte. Gillar att fota på gator och torg även om jag sällan frågar mina "Arbustyper" om lov... jag bara tar bilden... sen kan jag ju mindre ofta nyttja den för annat än mitt eget höga nöje och i slutna sällskap.

Men det här glada gänget poserade glatt i Gävle, jag lovade dem att ha bilden på fotosidan, vilket räckte bra för att de skulle se så här fint i kameran:

Bilagor

• punkaremini.jpg
    punkaremini.jpg
    20.8 KB · Visningar: 698
Jag kom på att jag ska ju vandra i Idre nu i helgen så´blir inget nu den 30e, jag såg bara 10 dagars happening, inte den 30e. ;)

Tänkte försöka komma till med kameran den 2a då Banankontakt spelar, och den 5e då Maynard Fergusson spelar dock.

Janne Arleklint
Linda Björnson
Björn Hardestam
Johan Ullsten
Daniel Kimmegren
[Nästan säker] Christian Laurila
[KANSKE] Rickard Andrinsson
[KANSKE] David Molarin
[KANSKE SENARE] KG Stolt

Jag har nu funderat ett slag och insett att jag bör följa med på detta otroligt otäcka uppdrag.
Så vi ses på söndag

Janne Arleklint
Linda Björnson
Björn Hardestam
Johan Ullsten
Daniel Kimmegren
Peter Honungsmåne
[KANSKE] Peter Werner
[KANSKE] David Molarin
[KANSKE SENARE] KG Stolt

Åh, jag vill jättegärna följa med men jag kan inte! Det lät ju jättekul!

Lina (som hoppas kunna följa med på nästa grej!)

Ja, gatufoto är en seriös gengre, med lång tradition

http://www.in-public.com/about.php

Föreslog i nån tråd som stängdes att man skulle ha ett "Gatufotots dag" typ En dag i Sverige fast varje år, kanske sista söndagen i maj kan bli en sån... men det känns som att den dagen är upptagen av nåt annat...

Fast i den tråden var det nån som var mäkta upprörd över att ha blivit fotad mot sin vilja på gatan. Alla tar inte väl upp...

Amen, kan vi inte ha en på måndag också då? ;)
Så kan du som är rutinerad (som fotade söndag) visa oss newbies? =D *är väl tokhelg på måndag va?*

Hustomten skrev:
Jag är ju helt "gälen", så om fler vill på måndag så hänger jag på då oxå.

Räcker det om jag är scitzo? Mina kompisar brukar säga att jag har 4.3 miljarder personligheter, vet inte om det är på gott eller ont än bara.. kanske blir trångt om alla jag kommer föresten =/

Har länge velat öva mig i att våga fota folk på stan... Count me in!

Janne Arleklint
Linda Björnson
Björn Hardestam
Johan Ullsten
Daniel Kimmegren
Peter Honungsmåne
[KANSKE] Peter Werner
[KANSKE] David Molarin
[KANSKE SENARE] KG Stolt
Daniel Norin

Fan vad trevligt att det händer saker, i STOCKHOLM!!:D

Synd att man bor i sketna Arvidsjaur!:(

Måste bara säga att det var en suuuuperidé iaf;)

MVH/Chrille

E väl inte ens 100 mil till Stockholm... o massor av sköna fototillfällen på vägen ner så häng på vetja!

Vet en snubbe som åkte till Västerås för att delta i ett halvdagsarrangemang o sen åkte tillbaka igen... till Arjeplog!

Själv har jag ju bara ett dussin mil så det räknas väl inte som nåt avstånd alls, men regnar det småspik är det inte lika kul att fota på gatan. Fast det kanske är lättare att göra det diskret då, när folket rusar fram för att undgå vätan...

Nån som sett nåt om söndagsvädret?

Enligt SMHI;

Söndag 30 Maj

Efterhand ökad molnighet följt av regn.

// Linda - vik. vädergudinna ;p

Det hade ju varit grymt att fota där!:)

Det är väll bara att hoppas på fler tillfällen, råkar ju också vara lite mycke nu i skolan å så.....

Efter tretton år i underbara Stockholm sade jag upp mig från mitt drömjobb och flyttade till Östersund. Har funderat mer än en gång på om det var riktigt rätt...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar