Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Skall vi göra en liten fotolek?

Produkter
(logga in för att koppla)

Arleklint

Aktiv medlem
Jag tycker det skulle vara roligt att försöka fotografera som någon annan. Att försöka göra en bild i en stil som någon annan på fotosidan har.

Om du tycker det verkar kul att i en enstaka bild försöka efterlikna någon annan här på fs, så kan du ange här i forumet vem du avser att efterlikna så får vi se bildresultatet sen här i tråden.

Jag skall försöka efterlikna Ariann Isaksson

Kul kul kul!!
Hade det inte varit steget svårare att verkligen välja ut en specifik bild att försöka kopiera så lång som möjligt.
Gör saken lite lättare att bedömma.

<Börjar leta frenetiskt>

Du är då en sann idéspridare och stor tillgång här på sidan.
Får se om jag får baksidan ur vagnen och kanske får till något.

Lycka till med din "Stilus Fotografus Replikus " så länge.

... ska bli jätteroligt att se min stil, Janne! Vilken idéspruta du är! Mvh, Ariann, som ofta känner sig mycket osäker på "sin stil"...

Kul att ni gillar det!

Självklart kan ni ju peka ut en speciell bild om ni vill. Fritt fram att göra som ni känner.

Ariann skrev:
... ska bli jätteroligt att se min stil, Janne! Vilken idéspruta du är! Mvh, Ariann, som ofta känner sig mycket osäker på "sin stil"...

Du har en tydlig stil tycker jag. Det är inte lätt att efterlikna den, men det är en utmaning. Jag återkommer ;)

Jag har inte glömt detta, jag skall försöka under helgen.

Fler som vill hänga på att efterlikna någon?

Här kommer en bild som kanske inte är mycket att hänga i julgranen. Men jag försökte iaf. efterlikna Bengt Hedberg som i sin bok "En svensk bredsida" bl.a har en bild från Åkerby vägskäl, känt från Vilhelm Mobergs "Utvandrarna". Nu försökte jag inte ta bilden som hans utan letade upp en egen bildvinkel. Dessutom har jag använt digital kamera och satt samman tre separata bilder i datorn. Bengt använder ju en riktig panoramakamera som bekant. Om nu någon undrar så är faktiskt Bengt Hedberg medlem här på fotosidan, men några bilder har vi inte fått se ännu, endast en länk till hans hemsida där bilder finns. Och där tror jag att bilder från Åkerby vägskäl finns om ni vill jämföra. Gå in på kartan, klicka på Småland, Lessebo kommun och Åkerby vägskäl!
Hälsn, Nils.

Bilagor

• panorama Åkerby vägskäl c2.jpg
    panorama Åkerby vägskäl c2.jpg
    40.1 KB · Visningar: 575
Senast ändrad:
Jag jobbar på att fullfölja min bild, hoppas någon mer hoppar på att efterlikna andras fotostilar.

ANNONS