Annons

Skakar vid fokus och zoom

Produkter
(logga in för att koppla)

sljdhl

Medlem
Jag har en 7d med 17-70 objektiv. När jag zoomar och fokuserar så skakar det i viewfindern :s det blir ryckigt och svårt att se. Har något gått sönder? För när jag inte ändrar brännvidden så märker jag inte av det.
 
Är det Sigmas 17-70/2,8-4 med OS du kör med?

Det låter som om det skulle vara fel på bildstabilisatorn, håller du in fokusknappen en längre tid?
Dom flesta stabilisatorerna brukar nämligen skaka till lite grann i någon sekund eller så innan den stabiliserar...

Har du testat att lägga kameran på något stabilt, t. ex ett stativ/bord (med OS av och på)
 
Låter nästan som om det är något fel i objektivet. Att bilden i sökaren (ja, det finns faktiskt ett svenskt ord för detta) under en bråkdel av en sekund är inte onormalt, men längre än så är knappast normalt.
 
Kom inte på att det hette sökare:) och det är OS som var knaset för det hände inte när den var avstängd. Går det att laga? Vad kostar eventuellt det? Det är i närmare en sekund det skakar efter man zoomar
 
har märkt nu att det inte är OS utan att det även sker när det är avstängt.. fan :( Vad är det som är trasigt då?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.