Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

ska köpa skrivare

Produkter
(logga in för att koppla)
Tänkte köpa en skrivare snart här. Vill gärna ha en som skriver ut i A3. Är lite inne på en Canon I 9950. Tänkte höra med er vilken skrivare ni rekommenderar. Den ska skriva ut skarpa och kanonbra bilder det är väl det man har krav på. Så har ni nån hemma som ni verkligen gillar och är nöjda med så skriv gärna här. Vill inte köpa nåt skit när jag ändå ska köpa nåt. Visst priset har väl lite betydelse, har ju inte råd med hur mycket som helst. Men typ 4-5000 kan det kosta.
Har även kollat på recentionerna här på FS.

Kram till er alla.

Ska bara ge dig en liten tankeställare innan du slår till. Jag tror de flesta inser rätt fort att man måste kallibrera sin skrivare med en profil för det papper man väljer. Jag köpte just en Canon Pixma 4200. Jättefina utskrifer och skrivaren ger mycket för pengarna...men, jag kämpar nu med att det jag ser på skärmen inte riktigt överrensstämmer med utskrifterna. Jag vet att min skärm är hyffsat rätt i färgerna. Bilder från profffslabb brukar stämma med min skärm. Jag köpte skrivare för att jag befinner mig i sydafrika och de labb jag kan hitta här är en katastrof. De fem ggr jag besökt dem har det blvit fel samtliga. Tröttnade på dem.

ägare till en i9950

Jag köpte i9950 i höstas och kan inte klaga på någonting. Den är snabb, tyst rätt snygg att ha på skrivbordet och enligt mina beräkningar förhållandemässigt billig i drift.
Med billigt menar jag att den kör 8 separata patroner och skriver ut helt felfritt = inga onödiga utskrifter. Några bilder har väl inte stämt helt överens med det jag sett på skärmen men jag investerade i en skärmkalibrerare och efter det har det bättre stämt överens.
Använder den mest för A4 utskrifter där jag vill ha möjligheten att experimentera och det är då den kommer under marknadens priser. 10x15 kort får man billigare från fotolabbarna och det är inte för min del lika kinkigt med kvaliteten.

Mina kriterier var att den skulle kunna skriva ut i A3 och ha separata patroner. Den kan även skriva ut direkt på skivor.

Kvaliteten på utskrifterna håller absolut högsta kvalitet. Jag har jämfört med bilder jag beställt från kodak och tycker definitivt skrivaren vinner.
Den har suverän kvalitet och den klarar av färgtonerna mycket bra. Tillsammans med canons photopapper tycker jag att den är oslagbar.

Mvh
Petri

Tack Mats o Petri!

Härligt att höra vad andra tycker. Då kanske jag ska slå till med en I 9950 då kanske. Tror man måste kalibrera vilken skrivare man än har för att få rätt utskrift. Det är nog jätteviktigt.
Tack snälla ni.

Katharina

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar