ANNONS
Annons

Ska köpa en ny kamera... Hjälp!

Produkter
(logga in för att koppla)
Min Olympus har helt plötsligt givit upp och nu sitter jag här utan kamera. Det känns nästan jobbigt att leva!
Stänger mig inne för går jag utanför dörren stöter jag säkert på en björn, varg, kungafamiljen eller Michael Beckham bara för att jag inte har nån kamera.

Så tips tack!
En kring 4000:- med bra zoom.
Några förslag?

hej malin!
ett alternativ kan vara fuji finepix s5500 med
10xzoom och 4mp för 3200:- på cyberfoto
mvh micke

Panasonic FZ5 går att få för runt 4000. Massor med zoom, bildstabilisering, bra optik.

Jag undrar lite med det här med pixlar... Fuji finepix verkar vara en jättebra kamera, med 4mp, hur stora bilder kan man skriva ut då?

Är inte så bra på den biten..

Casio Exilim EX-P700 kostar 3795:- på Cyberphoto. 7 megapixel, ljusstarkt objektiv och mycket snabb. Den fick bra betyg på dpreview.com

Hej

Panasonic Lumix DMC-FZ5.

Olympus Camedia C-765 Movie

Olympus Camedia C-770 Movie

Jag gillar inte Panasonics xD-kort men annars är de grymt prisvärda!!!

BehindTheScenes skrev:
Jag undrar lite med det här med pixlar... Fuji finepix verkar vara en jättebra kamera, med 4mp, hur stora bilder kan man skriva ut då?

Det går inte att svara med ett absolut svar på den frågan. Det beror lite på "kvaliteten på pixlarna", på motivet och hur kräsen man själv är. Jag skulle säga att det inte är några större problem att göra upp till A3-format med ett bra resultat.

BehindTheScenes skrev:

Låt inte pixelmängden styra ditt köp, den optiska biten & signalbehandling är viktigare. Dessutom så ska du kika på hanteringen av kameran då den är minst lika viktig.

//Larsa

Din digitala signalen från sensor till minneskortet ska nå fram så "ren" som möjligt. Därför måste behandlingen av signalen ske så bra som möjligt.

Ursäkta om jag krånglade till det:)

Om Fujin känns rätt så ska du inte haka upp dig på de fyra megapixlarna...

//Larsa

Kan Canon Powershot S2 IS vara något ? Visserligen något dyrare, men med 12x optisk zoom och optisk bildstabilisering verkar det vara en riktig höjdare, sen kan man ju använda den som filmkamera också, med stereoljud desutom.
Verkar vara en riktig värsting i kompakt djungeln.

Kent.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar