Fallan
Aktiv medlem
I mitt tycke är dina bilder tyvärr alldeles för amatörmässiga för att användas kommersiellt. Jag som yrkesfotograf anser att man ska ha full koll på tekniken innan man tar på sig uppdrag som detta. Man behöver också rätt utrustning för detta ändamål. Har man dåligt ljus som i dessa lokaler behövs blixtar eller ljus med flera tusen watts effekt. Man behöver också använda stora softboxar för att få mjukt naturligt ljus. Proffsen använder alltid blixtar i kombination av befintligt ljus + massor av efterbehandling i Photoshop. Jag har haft förmånen att jobba med några av de bästa i Los Angeles inom detta område och vet hur mycket kunskap och planering som krävs för bra resultat.
Jag tycker det är en bra idé att kolla in bilder från erfarna fotografer inom interiörsfotografering och jämföra med dina egna bilder. Detta gör det mycket lättare att se fel och brister... Det finns också videoinstruktioner från t ex Scott Kelby Training där man fär följa en inredningsfotograf under ett uppdrag, mycket lärorikt.
/ Mvh Peter
Jag tycker det är en bra idé att kolla in bilder från erfarna fotografer inom interiörsfotografering och jämföra med dina egna bilder. Detta gör det mycket lättare att se fel och brister... Det finns också videoinstruktioner från t ex Scott Kelby Training där man fär följa en inredningsfotograf under ett uppdrag, mycket lärorikt.
/ Mvh Peter