Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Skåningar hör upp!

Produkter
(logga in för att koppla)
Kulturen har öppet alla dagar 11-17. Parken är öppen kvällstid. Restaurangen (ölen) har öppet måndag till torsdag till kl 01, och fredag samt lördag till kl 02. Söndagar stänger dom 18.

Entrén till kulturen är 50 kr för vuxna. Folk under arton går in gratis, men tenderar att ha problem med att komma in på restaurangen kvällstid, i alla fall på fredagar och lördagar.

Skånska fotografer födda efter 1970 finns på Kulturen till och med 25 augusti och visar bilder av 12 skånska fotografer födda efter 1970.

Förresten har Hökeriet också öppet nu. Hökeriet ett butiksmuseum, kan man säga, och hökeriet är tänkt att se ut och fungera precis som det gjorde från mitten av 1800-talet fram till slutet av 1960-talet. Dom har godis i strut. Väldigt fräckt, tycker jag.
 
Senast ändrad:
Klockan 14 på lördag passar mig (fast eg. hade kl. 15 nog varit bättre). Hittar alla eller ska vi träffas utanför domkyrkan?
 
aj lördag :( Då skulle jag kanske upp mot växjö och fotografera o så.. fredag hade varit bättre:D
men iof. jag är itne säker på om jag ska upp dit...
 
Mig kvittar det. Det är snart lördag så vi borde bestämma oss så snart som möjligt.... Det är säkert fler än jag som vill kunna planera sina helger :)
 
trucktrial

kom till Ystad den 20 och 21 juli istället
VM deltävling i Trucktrial!
klart ballt
stora lastbilar som kör terrängbara
man får gå runt om på banan och kommer nära där det händer saker.
Eliten skall vara där
kan bli kul tror jag
men jag är kanske bara en kuf som gillar stora prylar som låter mycket :)
bara en idé
11-18 den 20/7
10-18 den 21/7
vad sägs gott folk?
 
Fototräff i Lund på Lördag

Jag hoppas att så många som möjligt kan komma!

Vi träffas utanför domkyrkan klockan 1500, då dom flesta nog kan hitta dit och att det är en naturlig träffpunkt för dom som kommer med bussar och tåg.

Vi kommer att gå in på kulturen i Lund där vi kommer att titta på en utställning om fotografer födda efter 1970 och sedan så kan man gå inne på området fram till klockan 1700. Efter det så om någon har en intressant ide så får ni gärna ta upp det här. Efteråt så tar vi nog en fika och/eller svingar en bägare eller två med öl (inget tvång)!

Inträdet kostar 50:- och jag hoppas att så många som möjligt kan och vill komma. Jag vet att alla inte kan men vi kan förhoppningsvis träffas fler gånger.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.