Annika Kr
Aktiv medlem
Skulle man inte kunna tänka sig de kloka gubbarna som orerat här, även kommer ned till de problem som trådskaparen vill ha hjälp med?
/Kjell
Jo, det är lite kinesiska för mig. Men läser och försöker begripa, och memorerar och funderar. Så även om jag inte förstår allt så förstår jag ändå att det här är en värld för sig, med hur mkt kunskaper och fakta som helst. Med en egen terminologi. Så det är ju inte helt fel iaf, tråden berikas med ytterligare svar inom området. Tråden heter skärmkalibrering vilket är ett rätt vitt begrepp.
När jag sökte svar på min fråga så letade jag bland forumets trådar men hittade inte några svar direkt. Nästa gång någon söker svar på skärmkalibreringsfrågor så har dem en tråd med massa svar i.
Jag kommer aldrig att kunna ha en miljö med konstant ljus i, såvida jag inte inrättar rummet i huset där datorn står på ett speciellt sätt. Och det vill jag inte, vi ska ju bo där också och rummet är ett arbetsrum som används för mer än detta
Mitt största problem är alltså att bilderna blir mörka. Trots att jag är medveten om det och försöker höja ljuset i dem när jag framkallar. Färgerna upplever jag som godkända ändå.
Har absolut varken lust eller möjlighet att lägga ner tusenlappar på det, är ju ren amatör som gillar fotografering. Det första jag ska tänka på är att vara mer uppmärksam på min ljusstyrka på MBP-skärmen. Har nog tänkt att jag varit det redan, men har faktiskt missat att stänga av funktionen; Justera ljusstyrkan automatiskt. Kardinalfel, jag vet...... riktigt skämmigt faktiskt