Jo, tack jag verkar ha fått rätt på det utan att egentligen veta vad jag har gjort.. ;-). Jag har skrivit ett inlägg om det, men i en annan tråd. Vet inte om jag startade två trådar om samma sak när det begav sig, men här är i alla fall tråden och mitt inlägg där:
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=157086&highlight=icc
Du verkar dock verkligen ha gått på djupet för att få det att fungera - trist att det inte löste sig för dig trots det! Precis som jag skriver i inlägget jag hänvisar till har jag bara installerat om Spyder 4 Pro. Vad jag vill minnas så hjälpte inte det direkt, utan först plötsligt någon dag efter fungerade det. Möjligtvis minns jag fel och att det i stället var så att jag direkt efter ominstallationen gick in i Windows systemkonfiguration och tittade under fliken "Autostart" och konstaterade att Spyder 4 Pro fortfarande inte fanns med där. Stängde av datorn i tron att ominstallationen inte hade hjälpt och att det dagen efter fungerade när datorn väl startade upp igen. I så fall var det ominstallationen av Spyder som hjälpte mig - i annat fall var det ett mirakel...
Jag hoppas att du får rätt på det också. Tyvärr kan jag nog inte hjälpa dig rent konkret även om det fungerar för mig nu. Har du kollat under Autostartfliken ifall Spyder finns med där? Och att rutan för Spyder i så fall är ibockad? Kör "Msconfig" under "Start" så får du upp systemkonfigurationen och kan kolla det!
Sedan det där med att det stod "None" hos mig var inte så konstigt kom jag på sedan. Det gör det förstås när inte "kalibreringsgrejen" är inkopplad via USB antar jag. Att programvaran då inte hittade någon sensor var ju heller inte så konstigt eftersom sensorn är själva kalibreringsgrejen. Ibland tänker man bara inte till, eller tänker till lite sent rättare sagt.. ;-))